To będzie rewolucja w żużlu? Tony Rickardsson prężnie działa

Instagram / tonyrickardsson / Na zdjęciu: motocykl żużlowy SGP4
Instagram / tonyrickardsson / Na zdjęciu: motocykl żużlowy SGP4

Pierwszy z pięciu testowych motocykli żużlowych klasy SGP4 jest gotowy - poinformował Tony Rickardsson. Sześciokrotny mistrz świata włączył się aktywnie w działania nowego promotora SGP i szuka sposobów na obniżenie kosztów w speedwayu.

W tym artykule dowiesz się o:

Od sezonu 2022 promotorem motocyklowych mistrzostw świata Speedway Grand Prix jest firma Eurosport Events, co oznacza spore zmiany w elitarnym cyklu. Jednym z jego ambasadorów został Tony Rickardsson. Tym samym Szwed po kilkuletniej przerwie na poważnie włączył się w działania na rzecz promocji dyscypliny, która przyniosła mu sześć tytułów mistrzowskich i miano legendy.

Rickardsson w ostatnich dniach wsiadł nawet na motocykl i na zaśnieżonym placu pokręcił kilka "kółek" dla zabawy. Nie miał jednak do dyspozycji tradycyjnej maszyny żużlowej, a motocykl klasy SGP4.

"Pierwszy z pięciu motocykli testowych SGP4 jest gotowy na rok 2022. Było nieco za zimno na zewnątrz (-6 st. C), aby robić testy, ale jak widać, maszyna daje sobie radę również w mroźnych warunkach" - przekazał były żużlowiec ze Skandynawii.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: syn gwiazdy NBA skradł show!

O co chodzi w inicjatywie SGP4? Nowy promotor mistrzostw świata, w porozumieniu z FIM, stworzył nową międzynarodową klasę, w której rywalizacja odbywać się będzie na motocyklach, które dość znacząco odbiegają od tradycyjnych "żużlówek". Początek zmagań w SGP4 przewidziano na rok 2023, bo najpierw mają się odbyć szeroko zakrojone testy nowych maszyn.

Motocykl klasy SGP4 wyposażony jest w 4-suwowy silnik, który ma być łatwy i tani w obsłudze, co powinno sprzyjać rozwojowi dyscypliny. Nikt nie ma bowiem wątpliwości, że ogromne koszty i konieczność serwisowania maszyn co kilkanaście biegów stanowią obecnie barierę nie do przeskoczenia dla wielu młodych zawodników.

Czytaj także:
Po co nam regulamin finansowy?
To już pewne! Marek Cieślak z nową rolą

Komentarze (12)
avatar
Tomek z Bamy
26.02.2022
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Jak ten artykul czytal wielki Don Bartolo Czekansko z Wilkszyna,to na pewno dzwonil do Haja,Sajadaka i Kazia Juskowiaka i juz cos kombinuja;) Czekam na felieton w TZ;) 
avatar
ISN
26.02.2022
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
To się nie przyjmie. Rickardsson chce na tym zrobić biznaes i pieniądze. Nie po to tunerzy pozakładali warsztaty za miliony euro by teraz jakiś tam gość przyszedł i rozwalił im interes. Czytaj całość
avatar
LordVader
25.02.2022
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Jakby redaktor się przygotował,to by wiedział,że taka rewolucja odbywała się w Polsce 14 lat temu z inicjatywy władz klubu GUKS Speedway Wawrów i przy udziale władz GKSŻ i miniżużla.Motocykle Czytaj całość
avatar
banc
25.02.2022
Zgłoś do moderacji
2
2
Odpowiedz
Przecież wystarczy wprowadzić prosty przepis. Zakaz tuningu. Od razu wyrównają się szanse. 
avatar
ADASOS
25.02.2022
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Oby się jemu powiodło. Już wielokrotnie pisałem o potrzebie nowej formuły. Czytaj całość