Hans Zierk urodził się 23 czerwca 1934 roku w Tribseesie. Ponieważ jego ojciec miał warsztat motocyklowy, już jako dziecko miał kontakt z maszynami i w wieku 14 lat zadebiutował na torze żużlowym. Jednak już w roku 1952 zanotował poważny upadek, wskutek którego złamał m.in. miednicę, co wyhamowało jego karierę.
Największym sukcesem Zierka był brązowy medal mistrzostw Europy w roku 1970. Startował też w turniejach mistrzostw świata, ale bez większych sukcesów. Karierę zakończył w sezonie 1977 po fatalnym upadku w Szwecji. Nie zapomniał jednak o żużlu.
Czytaj także: Tai Woffinden mógł być sparaliżowany
Zierk zajął się serwisowaniem motocykli, a jego firma HZ Tuning szybko stała się popularna wśród żużlowców. Był importerem silników Dona Goddena, z którym przez lata łączyły go przyjacielskie relacje. Za sprawą Zierka sukcesy na długim torze i pięć tytułów mistrzowskich zdobył Simon Wigg. Z niemieckim tunerem współpracowali też m.in. Mark Loram, Hans Nielsen czy Kelvin Tatum.
Od kilku miesięcy Zierk zmagał się z rakiem krtani, przez co miał problemy z mówieniem. Mimo to, starał się nadal angażować w sport żużlowy i pomagał zawodnikom, gdy tylko ktoś go o to poprosił. W czerwcu obchodził 85. urodziny.
Czytaj także: Sajfutdinow kontra Woffinden. Ważny weekend obu żużlowców
W czwartek Zierk przegrał walkę z chorobą. Niemiecki żużel pogrążył się w żałobie.