Falubaz wzorem dla innych. Zielonogórzanie znowu górują w social mediach

WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek / Na zdjęciu: Patryk Dudek
WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek / Na zdjęciu: Patryk Dudek

Kontynuujemy nasz ranking popularności w social mediach. Tym razem prezentujemy zestawienie drużyn jeżdżących w PGE Ekstralidze. Sprawdziliśmy jak kluby radzą sobie na czterech najpopularniejszych w naszym kraju kanałach mediów społecznościowych.

8. miejsce: Speed Car Motor Lublin

Facebook: 18 278 fanów (7. miejsce w lidze)
Instagram: 3 622 fanów (8. miejsce w lidze)
Twitter: 935 fanów (8. miejsce w lidze)
Youtube: 255 387 wyświetleń (6. miejsce w lidze)

W naszym rankingu Motor płaci typowe "frycowe" beniaminka. Kluby regularnie jeżdżące w najwyższej klasie rozgrywkowej mają największe zasięgi i z pewnością zbliżający się sezon pomoże im jeszcze bardziej wypromować markę. Naszym zdaniem klub przede wszystkim powinien popracować nad pomysłem i spójnością komunikacji. Obecnie panuje bardzo duży chaos.

Zobacz także: Andreas Jonsson realnie patrzy na szanse Speed Car Motoru w PGEE

Ranking został sporządzony na podstawie sumy zajętych miejsc w lidze pod względem zasięgów na każdym oficjalnym klubowym koncie z czterech głównych kanałów mediów społecznościowych. Zespół z największą sumą zajmuje ostatnie miejsce, natomiast z najmniejszą - wygrywa. W przypadku kiedy zespoły mają taką samą sumę punktów to wyższym miejscu decyduje większy zasięg na Facebooku. Dane na dzień 28 marca 2019 r.
[nextpage]

7. miejsce: forBET Włókniarz Częstochowa

Facebook: 45 881 fanów (4. miejsce w lidze)
Instagram: 7 855 fanów (6. miejsce w lidze)
Twitter: 1 333 fanów (7. miejsce w lidze)
Youtube: 185 396 wyświetleń (7. miejsce w lidze)

Względem ostatniego sezonu Włókniarz bardzo mocno rozwinął się na Twitterze oraz Instagramie. Jednak niewiele dzieje się na pozostałych kanałach czego widać efekty w mniejszych przyrostach fanów. Podsumowując, sprawdziły się nasze zeszłoroczne przepowiednie, że Włókniarz będzie spadał w naszym zestawieniu, a jest to spowodowane tym, że reszta klubów rozwija się pod tym względem dużo szybciej.

Zobacz także: Miedziński ciągle wspomina Toruń
[nextpage]

6. miejsce: MRGARDEN GKM Grudziądz

Facebook: 16 834 fanów (8. miejsce w lidze)
Instagram: 8 606 fanów (5. miejsce w lidze)
Twitter: 4 369 fanów (6. miejsce w lidze)
Youtube: 1 409 939 wyświetleń (4. miejsce w lidze)

GKM względem zeszłego roku poprawił się aż o dwie pozycje. Podwoili liczbę fanów na Instagramie, zanotowali solidne wzrosty na pozostałych kanałach. Widać, że mają pomysł na swoją komunikację i to przynosi im wymierne efekty. Co ważne, bardzo dobrze sobie radzą, mimo że w bliskiej okolicy mają całkiem sporą konkurencję.

Zobacz także: Poruszająca historia toromistrza z Grudziądza

ZOBACZ WIDEO Intro PGE Ekstraligi na sezon na 2019

[nextpage]

5. miejsce: Betard Sparta Wrocław

Facebook: 32 035 fanów (6. miejsce w lidze)
Instagram: 11 488 fanów (4. miejsce w lidze)
Twitter: 6 585 fanów (5. miejsce w lidze)
Youtube: 84 900 wyświetleń (8. miejsce w lidze)

Sparta Wrocław to wzór do naśladowania dla klubów, które dopiero zaczynają swoją "przygodę" z social mediami. W ciągu dwóch lat podwoili liczbę fanów na Facebooku i ponad 15-krotnie powiększyli liczbę fanów na Instragramie. To pokazuje, że praktycznie od zera do naprawdę przyzwoitego wyniku można dojść dzięki konsekwencji i zaangażowaniu.

Zobacz także: W żużlu nie ma sentymentów
[nextpage]

4. miejsce: Get Well Toruń

Facebook: 43 426 fanów (5. miejsce w lidze)
Instagram: 6 423 fanów (7. miejsce w lidze)
Twitter: 7 468 fanów (2. miejsce w lidze)
Youtube: 396 553 wyświetleń (5. miejsce w lidze)

Torunianie utrzymali swoją dyspozycję sprzed roku. Trzeba przyznać, że osoby odpowiedzialne za social media w Get Well bardzo dobrze wykonują swoją prace. Na profilach można znaleźć zarówno stałe i dobrze przemyślane elementy, jak i ważne dla kibiców informacje z życia klubu. Trochę dziwią małe przyrosty, ale to na pewno jeden z tych klubów, który warto śledzić w mediach społecznościowych.

Zobacz także: Juniorzy z Torunia nie mają gotowego sprzętu
[nextpage]

3. miejsce: Fogo Unia Leszno

Facebook: 55 386 fanów (3. miejsce w lidze)
Instagram: 16 356 fanów (2. miejsce w lidze)
Twitter: 7 113 fanów (4. miejsce w lidze)
Youtube: 2 709 659 wyświetleń (2. miejsce w lidze)

Leszczynianie próbują dogonić prowadzącą dwójkę i w tym roku było naprawdę blisko. O ostatecznej przegranej Unii zadecydowała jedynie mniejsza liczba fanów na Facebooku. Mistrzowie Polski bardzo dobrze prowadzą swoje media społecznościowe - dużo wideo, dużo zdjęć i dużo insiderskich informacji. Warto również podkreślić bardzo dobrze działającą telewizję klubową, która może być wzorem dla wszystkich zespołów. Jeżeli będą dalej kontynuować swoje działania to już w przyszłym roku powinni wskoczyć na drugie miejsce.

Zobacz także: Fogo Unia sieje postrach
[nextpage]

2. miejsce: truly.work Stal Gorzów

Facebook: 67 740 fanów (2. miejsce w lidze)
Instagram: 13 915 fanów (3.miejsce w lidze)
Twitter: 7 374 fanów (3. miejsce w lidze)
Youtube: 1 973 086 wyświetleń (3. miejsce w lidze)

Zaczynamy dominację województwa Lubuskiego w naszym zestawieniu. Ekipa Stali przykłada się do pracy w mediach społecznościowych i czerpie z tego wymierne efekty w postaci dużych zasięgów. Wydaje się, że drużyna Stali jedynie mogłaby popracować nad swoimi materiałami wideo, które ustępują czy to Unii Leszno, czy to zwycięzcy naszego zestawienia.

Zobacz także: Zmarzlik i Dudek mają swoje tablice pamiątkowe
[nextpage]

1. miejsce: Stelmet Falubaz Zielona Góra

Facebook: 76 468 fanów (1. miejsce w lidze)
Instagram: 17 966 fanów (1. miejsce w lidze)
Twitter: 8 477 fanów (1. miejsce w lidze)
Youtube: 6 089 246 wyświetleń (1. miejsce w lidze)

Nie mogło być inaczej. Zielonogórzanie już od wielu lat dominują w social mediach i szczerze mówiąc nic nie wskazuje na to, aby mogło się to zmienić. Co roku mają kreatywny pomysł na swoją komunikację, którą konsekwentnie realizują oraz mocno angażują się wideo, które uważane jest na przyszłość social mediów. Falubaz z pewnością jest wzorem do naśladowania przez inne kluby. Czy w przyszłym roku, któryś z klubów będzie w stanie im zagrozić chociażby w jednej z kategorii?

Zobacz także: Patryk Dudek nie narzeka na brak sprzętu

Źródło artykułu: