O planowanej nowości w sporcie żużlowym informowano w lutym ubiegłego roku. Klasa 500R ze zwężką powstała z jednego prostego powodu - po pierwsze motocykle o pojemności 250cc są bardziej awaryjne i co za tym idzie, częściej potrzeba je serwisować. To niesie ze sobą spore koszta.
Rafał Dobrucki w rozmowie z polskizuzel.pl przyznał, że nowość będzie można oprzeć na silnikach, które stoją często nieużywane, bo nie mają wystarczających parametrów wyścigowych.
- Po zainstalowaniu zwężki będą nadawać się do szkolenia młodzieży. Z jednej strony będą dużo bardziej żywotne, bo u adepta będą one działać niemal cały rok bez większych remontów. Dodatkowo będziemy mieć silnik o łagodniejszym przebiegu momentu obrotowego, a to ma spore znaczenie dla kogoś, kto stawia pierwsze kroki na żużlu - komentował.
ZOBACZ WIDEO: Brutalna opinia o finale Złotego Kasku. Co się stało w Opolu?
Więcej o tym projekcie można przeczytać TUTAJ. Po roku testów zdecydowano się wprowadzić klasę 500R ze zwężką do oficjalnych zawodów. Co ważne - w Indywidualnym Pucharze Polski, który zadebiutuje w tym roku można również używać motocykli klasy 250cc.
Pierwsza runda odbędzie się 14 maja w Rybniku. Zawodnicy będą się ścigać w trzynastu turniejach, a ostatnia została zaplanowana na 5 września w Opolu.
Kalendarz Indywidualnego Pucharu Polski 500R:
14.05 - 1. runda - Rybnik
21.05 - 2. runda - Poznań
04.06 - 3. runda - Tarnów
11.06 - 4. runda - Kraków
18.06 - 5. runda - Gniezno
02.07 - 6. runda - Łódź
16.07 - 7. runda - Piła
23.07 - 8. runda - Gdańsk
06.08 - 9. runda - Ostrów Wlkp.
13.08 - 10. runda - Rzeszów
20.08 - 11. runda - Bydgoszcz
03.09 - 12. runda - Krosno
05.09 - 13. runda - Opole
Czytaj także:
1. Staszewski chwali dwóch swoich podopiecznych
2. Centymetry dzieliły nas od tragedii w Gnieźnie