Za nami drugi dzień Świnoujście Match Race

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe
Materiały prasowe
zdjęcie autora artykułu

Najszersza plaża w Polsce, przepiękny legendarny wiatrak, słońce i wiatr, a do tego zmagania 8 załóg z kraju i ze świata. Drugi dzień Świnoujście Mach Race za nami. Bez zmian na prowadzeniu załoga Łukasza Wosińskiego.

W tym artykule dowiesz się o:

[color=black]Ten sezon bezapelacyjnie należy do załogi, której sternikiem jest Łukasz Wosiński, reprezentujący na tych regatach Delphia Sailing Team. Od wczoraj są oni faworytem, a to jak mówi sternik, ciężka praca całej załogi.

- [/color][color=black]Jest Bartosz Bartnicki, dziobowy, który odpowiada za stawianie i ściąganie spinakera lub foka, oraz obarczony jest obowiązkiem udzielania wszelkich informacjami, o tym co dzieje się na trasie, kontrolowanie zawodnika czy jedziemy szybciej czy wolniej. Filip Lewandowski - grotowy obsługuje ten największy żagiel, Jacek Nowak obsługuje żagle przednie. Razem tworzymy załogę, która dba o wszystko - powiedział Wosiński.

Regaty [/color]Świnoujście Mach Race to część pucharu świata, realizowane są w ramach cyklu Polish Match Tour. Udział w nich daje zawodnikom możliwość zdobywania punktów, które klasyfikują ich w rankingu pucharu świata sterników meczowych.

[color=black]Im wyższa ranga imprezy, tym więcej punktów można zdobyć w rankingu, dzięki temu awansując w świecie, dlatego zawodnicy tak chętnie przyjeżdżają na imprezy rangi grade 2, które organizowane przez Polish Match Tour.

ZOBACZ WIDEO "Halo, tu Rio": Brazylia oknem wystawowym (źródło TVP)

{"id":"","title":""}

[/color] [color=black]Nad prawidłowym przebiegiem regat czuwa profesjonalna, międzynarodowa obsada sędziowska. Komisja regatowa, która zarządza przebiegiem regat, a także arbitrzy, to oni towarzyszą załogom w wyścigu płynąc motorówkami obok jachtów biorących udział w wyścigu. To w pierwszych 4 minutach jeszcze przed przekroczeniem linii startu dzieje się najwięcej sytuacji, które wymagają sprawnego oka arbitra, choć newralgiczne są również okrążanie boi, czy sytuacje kolizyjne.

[/color]- Regaty meczowe w odróżnieniu od innych regat żeglarskich różnią się tym, że wszelkie protesty i decyzje sędziowskie rozstrzygane są natychmiast na wodzie. Można to porównać do sędziowania w piłce nożnej, jeżeli jest jakaś sytuacja konfliktowa między zawodnikami. Jeden jacht nie ustąpił miejsca, czy zderzył się z innym, przeciwnik składa protest, a my natychmiast reagujemy nakładając, jeżeli to uzasadnione karę - powiedział arbiter Bogusław Moczorodyński.

[color=black]Ta to obrócenie łódki wokół siebie. Kara musi zostać zrealizowana przed zakończeniem wyścigu, nie musi wydarzyć się to w momencie jej nałożenia, a tę można uniknąć prowokując przeciwnika do popełnienia błędu niezgodnego z przepisami. Dzięki temu szanse na wygranie wyścigu nadal są zbliżone.

O dobry klimat regat dba Subaru, które od lat wspiera sporty, także i te wodne. Dobrze wie i rozumie to dealer Polmotor przedstawiciel Subaru Import Polska.[/color]

- Jesteśmy na miejscu przez cały czas, gdzie jak tylko możemy wspieramy i promujemy sporty wodne. Sezon w Polsce jest niezwykle krótki, dlatego inicjatywy takie jak Polish Match Tour należy szczególnie przedstawiać szerszemu odbiorcy. Żeglarstwo może być sportem rodzinnym, a Polska leżąc nad morzem daje ku temu ogromne możliwości - mówi reprezentujący dealera Konrad Kija . [color=black]Jutro (niedziela) rozegrane zostaną ćwierćfinały, w których udział weźmie 6 najlepszych załóg z eliminacji.

Podsumowanie round robin:

MiejsceSternikKrajPunkty
1WosińskiPolska13
2ZbrojaPolska10
3SawickiFinlandia7
4ErikssonSzwajcaria7
5SadowskiPolska7
6JabłkowskiDania5
7MullerPolska4
8JacobsenPolska2

[/color]

Źródło artykułu: