Robert Kubica był fenomenalny! Polak podporą zespołu i ojcem sukcesu

Materiały prasowe / European Le Mans Series / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / European Le Mans Series / Na zdjęciu: Robert Kubica

Jeśli wyścigi WEC były próbą generalną przed sezonem 2022, to Robert Kubica zdał ją śpiewająco. W sobotnim 8h Bahrajn polski kierowca był podporą załogi High Class Racing, ciągnąc ją w górę klasyfikacji. Duńczycy byli nim zachwyceni.

High Class Racing nie należy do czołowych załóg WEC w klasie LMP2. W jej szeregach startuje kierowca z brązową licencją, przez co jest ona klasyfikowana w podklasie ProAm, czyli niejako załóg półamatorskich. Trzeba mieć tego świadomość, patrząc na rezultat duńskiej załogi w 8h Bahrajn.

Robert Kubica wspomógł High Class Racing po raz drugi w sezonie 2021. Za jego sprawą zespół cieszył się w piątek z najlepszego wyniku w kwalifikacjach w tym roku, ale piąta pozycja startowa znaczy niewiele przy rywalizacji trwającej 8 godzin.

W duńskiej ekipie wyścig rozpoczął Dennis Andersen, czyli najsłabszy kierowca, dysponujący brązową licencją. Duńczyk notował kiepskie czasy w porównaniu do rywali i szybko High Class Racing spadło na ostatnie miejsce w klasie LMP2. Zmieniło się to w momencie, gdy do samochodu wsiadł Kubica.

ZOBACZ WIDEO: Mistrzyni olimpijska rozgrzała internautów! Była na rajskich wakacjach

Krakowianin przejął prototyp Oreca 07-Gibson w momencie, gdy High Class Racing był ostatni w stawce LMP2. Kubica zaczął jednak kręcić rekordowe czasy, dzięki czemu Duńczycy pięli się w klasyfikacji 8h Bahrajn. W pewnym momencie 36-latek ustanowił nawet rekord wyścigu. Pokonał jedno okrążenie w czasie 1:52.213, co przez kilka godzin było najlepszym rezultatem dnia.

"Robert jest najszybszym kierowcą na torze w LMP2 i próbuje zmniejszyć nasze straty do rywali" - chwalił krakowianina zespół z Danii na Twitterze.

Jako ostatni do samochodu High Class Racing wsiadł Anders Fjordbach, który skorzystał na świetnym przejeździe polskiego kierowcy. Duńczyk utrzymywał równe i dobre tempo. To pozwoliło jego załodze zająć ósme miejsce w klasyfikacji LMP2 i znaleźć się na najniższym stopniu podium podklasy ProAm.

Ze względu na osobę Kubicy warto podkreślić, że 8h Bahrajn w LMP2 wygrał zespół WRT i tym samym zdobył tytuł mistrzowski. To właśnie z belgijską załogą Polak odniósł sukces w European Le Mans Series w sezonie 2021 i najprawdopodobniej przyjdzie mu ją reprezentować w przyszłym roku w WEC. Kubica z WRT może stworzyć mistrzowską mieszankę.

Na piątym miejscu w LMP2 wyścig ukończył polski zespół Inter Europol Competition z Jakubem Śmiechowskim w składzie.

W klasie Hypercar triumfowała Toyota, co nie jest żadnym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę totalną dominację Japończyków. Zwycięstwo przypadło załodze numer 8, w której startował Kazuki Nakajima. W ten sposób kierowca z kraju kwitnącej wiśni zakończył karierę.

WEC - 8h Bahrajn - Hypercar - wyniki:

Poz.ZespółZałogaCzas/strata
1. Toyota Gazoo Racing Buemi-Nakajima-Hartley 8h
2. Toyota Gazoo Racing Conway-Kobayashi-Lopez +1:14.320
3. Alpine Elf Matmut Negrao-Lapierre-Vaxiviere +1 okr. + 1.673


WEC - 8h Bahrajn - LMP2 - wyniki:

Poz.ZespółZałogaCzas/strata
1. WRT Frijns-Habsburg-Milesi 8h
2. JOTA Gonzalez-da Costa-Davidson +1:23.388
3. JOTA Gelael-Vandoorne-Blomqvist +1:18.475
4. United Autosports Hanson-Scherer-Albuquerque +33.724
5. Inter Europol Competition Brundle-van der Zande-Śmiechowski +29.638
6. Racing Team Nederland van Eerd-van der Garde-van Uitert +1:18.978
7. Realteam Racing Garcia-Duval-Nato +13.611
8. High Class Racing Fjordbach-Kubica-Andersen +3.696
9. Richard Mille Racing Floersch-Visser-Calderon +22.840
10. Dragonspeed USA Montoya-Hedman-Hanley +16.679

Czytaj także:
Kierowca Alfy Romeo ma dość czekania
Kary dla kierowców przed GP Meksyku. Zły sygnał dla Mercedesa

Źródło artykułu: