22-latek debiutował w GP3 rok temu po wywalczeniu wicemistrzostwa w cyklu Euroformuła Open. W swoim pierwszym sezonie startów w serii GP3, która towarzyszy wybranym Grand Prix Formuły 1, polski kierowca zajął czternaste miejsce w klasyfikacji generalnej, sięgając po punkty w sześciu z osiemnastu wyścigów. Jego najlepszym rezultatem była piąta pozycja podczas GP Rosji w Soczi.
Po ostatniej rundzie sezonu 2015 w Abu Zabi Artur Janosz przez dwa dni testował tam samochód GP2, ale ostatecznie postanowił pozostać w GP3 z zamiarem regularnej walki o czołowe pozycje. Bolid Dallara GP3/16 dla Janosza ponownie wystawi włoska ekipa Trident, która jest aktualnym zespołowym wicemistrzem GP3 Series współpracującym z Ferrari F1 Team.
- Cieszę się, że zostaję w GP3 na drugi sezon. Co prawda po ostatniej rundzie w Abu Zabi testowałem bolid GP2, ale już wtedy wiedziałem, że chcę kontynuować starty w GP3. Rok temu wiele się nauczyłem i zamierzam to wykorzystać. Chcę być konkurencyjny od początku sezonu i regularnie walczyć o miejsca na podium. Pozycja w pierwszej trójce klasyfikacji generalnej byłaby wielkim sukcesem. Taki jest właśnie mój cel. Świetnie dogadujemy się z zespołem Trident, dlatego cieszę się, że będziemy kontynuować naszą współpracę. Razem z całą ekipą czujemy, że to może być dla nas bardzo dobry rok. Dokładnie przeanalizowałem mój debiutancki sezon, wyciągnąłem sporo wniosków i planuję zmienić sporo małych rzeczy, które mogą mieć duży wpływ na wyniki. Zmieni się także sam bolid, a dokładnie dostawca silników i aerodynamika, która będzie bardziej zaawansowana w porównaniu do modelu GP3/13, którym do tej pory się ścigałem. Co prawda pierwsze testy dopiero w marcu a wyścigi w maju, ale przez całą zimę trenuję bardzo intensywnie. Jestem w formie i nie mogę się już doczekać powrotu na tor - powiedział Janosz.
Kolegami Artura Janosza w Trident Motorsport będą: kierowca Ferrari Driver Academy Antonio Fuoco, młody Giuliano Alesi, syn byłego kierowcy F1 Jeana Alesiego, a także dobrze znany Arturowi z serii Euroformuła Open Sandy Stuvik.
Kalendarz GP3 na sezon 2016 nie został jeszcze oficjalnie potwierdzony, ale zmagania nadal odbywać się będą podczas weekendów Grand Prix Formuły 1 na najsłynniejszych europejskich torach. Rywalizacja rozpocznie się w połowie maja w Barcelonie lub dwa tygodnie wcześniej w Soczi. Najprawdopodobniej ponownie zaplanowanych zostanie dziewięć rund; po dwa wyścigi każda. Pierwsza z czterech przedsezonowych sesji testowych odbędzie się w dniach 22-24 marca w portugalskim Estoril. W sezonie 2016 kierowcy GP3 Series zaliczą aż 9 oficjalnych dni testowych.
- Podpisanie kontraktu na kolejny sezon w serii GP3 z tak dobrym zespołem jakim jest Trident Motorsport jest idealnym rozwiązaniem dla Artura i bardzo się z tego cieszę. Artur pokazał już w swojej karierze, że drugi sezon w tej samej serii ma sens, zdobywając wicemistrzostwo w Euroformule Open dwa lata temu, a rok wcześniej zajmując dopiero 13 pozycję. Poprzedni sezon, szczególnie jego pierwsza połowa, polegał na nauce nowego bolidu, ale co najważniejsze opon Pirelli, które przysparzają najwięcej kłopotów debiutantom. Teraz chcemy wykorzystać doświadczenie Artura i szybkość, którą pokazał w drugiej połowie sezonu 2015 i przełożyć to na wynik. Zespół Trident wzmocnił także ekipę inżynierów oraz mechaników w porównaniu z sezonem 2015, więc liczymy na udany sezon - powiedział menedżer polskiego zawodnika - Maurycy Kochański.