Kuba Giermaziak (Verva Racing Team) stracił do najszybszego w kwalifikacjach Seana Edwardsa (Project 1) blisko pół sekundy. Polski kierowca uzyskał swój najlepszy czas 1:50.156 sekundy podczas pięciu pomiarowych okrążeń.
Jesteś kibicem sportów motorowych? Mamy dla Ciebie nowy fanpage na Facebooku. Zapraszamy!
Dobre miejsce startowe przed niedzielnym wyścigiem zapewnił sobie także drugi z biało-czerwonych Robert Lukas (FÖRCH Racing). Z dalszego miejsca wystartuje drugi z zawodników Verva Racing Team, Patryk Szczerbiński, który był dopiero czternasty. Oczko wyżej niż Polak uplasował się wielokrotny mistrz świata w rajdach samochodowych i debiutant w serii Porsche Supercup, Sebastien Loeb (Porsche AG).
Kuba Giermaziak: Jestem zadowolony z pierwszych kwalifikacji i pierwszego rzędu startowego. Natomiast nie spodziewałem się, że w Barcelonie, jednym z moich ulubionych torów, będę miał taką stratę do pole postion. Nie jest jednak tajemnicą, że gdy testowaliśmy tu przed sezonem, to sam Sean w trzech różnych samochodach zużył tyle nowych opon, co połowa stawki, więc z pewnością był dobrze przygotowany. Poza tym, podobnie jak ja, on bardzo lubi i dobrze zna tor Catalunya. Myślę, że mogłem pojechać o te 0.2 - 0.3 sekundy szybciej, ale to i tak nie starczyłoby na pole position. Przeanalizujemy telemetrię i sprawdzimy, dlaczego tak jest. Punkty są za wyścig i najważniejsze, że udało nam się, jak całej pierwszej czwórce, zaoszczędzić nowy komplet opon na jutrzejszy start. Zazwyczaj na tym torze daje to dużą różnicę w porównaniu z używanym ogumieniem. Mam nadzieję, że tak też będzie jutro i jako czołówka odjedziemy reszcie stawki, aby w czwórkę powalczyć o podium. A jeszcze lepiej, we dwóch o zwycięstwo.
Patryk Szczerbiński: Na pierwszym komplecie opon było przyzwoicie, biorąc pod uwagę moje czasy sektorów. Gdybym je złożył na tym samym kółku, to byłbym z pięć pozycji wyżej. Przyznam jednak, że oczekiwałem więcej. Teraz trzeba się po prostu skupić na wyścigu. Muszę pojechać jak najlepiej, dobrze wystartować i wyprzedzać kierowców przede mną. Na torze Catalunya jest to trudne, ale nie niemożliwe, więc jeśli na początku zyskam pozycję lub dwie, ułatwi mi to walkę o pierwszą dziesiątkę. To mój cel.
Wyniki kwalifikacji:
P. | Kierowca | Zespół | Czas |
---|---|---|---|
1. | Sean Edwards | Project 1 | 1:49.664 |
2. | Kuba Giermaziak | Verva Racing Team | +0.492 |
3. | Michael Ammermüller | Lechner Racing | +0.523 |
4. | Michael Christensen | DAMS | +0.567 |
5. | Robert Lukas | FÖRCH Racing | +0.769 |
6. | Richie Stanaway | DAMS | +0.793 |
7. | Kévin Estre | Attempto Racing | +0.806 |
8. | Klaus Bachler | FÖRCH Racing | +0.807 |
9. | Jeroen Mul | Team Bleekemolen | +0.844 |
10. | Nicki Thiim | Attempto Racing | +0.860 |
11. | Ben Barker | Team Bleekemolen | +1.007 |
12. | Sebastiaan Bleekemolen | Team Bleekemolen | +1.144 |
13. | Sébastien Loeb | Porsche AG | +1.179 |
14. | Patryk Szczerbinski | Verva Racing Team | +1.181 |
15. | Alessandro Zampedri | MOMO-Megatron | +1.206 |
16. | Alain Menu | Fach Auto Tech | +1.218 |
17. | Jean-Karl Vernay | MRS GT-Racing | +1.296 |
18. | Clemens Schmid | Lechner Racing Academy | +1.333 |
19. | Sean Johnston | Project 1 | +1.512 |
20. | Stefan Rosina | Lechner Racing | +1.534 |
21. | Esteban Gini | MRS GT-Racing | +1.596 |
22. | Markus Pommer | Lechner Racing Academy | +1.868 |
23. | Jochen Habets | MOMO-Megatron | +2.204 |
24. | Carlo Lusser | Fach Auto Tech | +2.272 |
25. | Roar Lindland | MRS GT-Racing | +3.277 |