Siatkówka nie ma szans z piłką nożną. Bartosz Kurek na jeden dzień przyćmił Roberta Lewandowskiego

Newspix / Anna Klepaczko / Na zdjęciu: Bartosz Kurek
Newspix / Anna Klepaczko / Na zdjęciu: Bartosz Kurek

Reprezentacja Polski po raz drugi z rzędu i trzeci w historii sięgnęła po złoty medal siatkarskich mistrzostw świata. Mimo to nie może równać się z piłką nożną. Bartosz Kurek tylko na jeden dzień przyćmił Roberta Lewandowskiego.

Siatkarska reprezentacja Polski podczas mistrzostw świata dostarczyła kibicom wielu emocji. Zespół prowadzony przez Vitala Heynena w finale rozbił Brazylię 3:0 i sięgnął po złoty medal mundialu. Do tego Michał Kubiak, Piotr Nowakowski i Paweł Zatorski zostali wybrani do drużyny turnieju, a lider polskiej drużyny - Bartosz Kurek - otrzymał nagrodę MVP mistrzostw.

W Polsce wybuchła "Kurkomania", premier i prezydent przyjęli reprezentantów na oficjalnych wizytach, a Andrzej Duda przygotował dla nich państwowe odznaczenia. Przez media społecznościowe przetoczyła się dyskusja na temat tego, który sport jest ulubionym sportem Polaków i dlaczego jest to piłka nożna, choć w tej dyscyplinie na poziomie międzynarodowym trudno o jakiekolwiek sukcesy.

Jak ten ogromny sukces przełożył się na obecność Kurka w social mediach i wreszcie... czy pokonał w okresie mistrzostw swoją popularnością Roberta Lewandowskiego? Za pomocą narzędzia Unamo sprawdziła to agencja Abanana. Z danych wynika, że siatkówka znacząco ustępuje piłce nożnej, a Bartosz Kurek tylko na jeden dzień przyćmił gwiazdę Bayernu Monachium i piłkarskiej reprezentacji Polski.

- Kurek wygrał z Robertem znacząco w dniu finału mistrzostw świata, ale... czy mogło być inaczej? O Robercie pojawiło się wtedy ponad 9 tysięcy wzmianek, o Kurku ponad 23 tysięcy. Co ciekawe, "Lewy" w tym dniu nie zagrał żadnego meczu. Ale cóż tu komentować, skoro światowe federacje omawianych dyscyplin płacą następująco: za mistrzostwo świata w piłce nożnej - 38 mln dolarów, za mistrzostwo świata w siatkówce - 200 000. Tak, to nie pomyłka, tylko 200 tys. dolarów - twierdzi Maks Michalczak, PR Manager agencji Abanana.

Statystyki przemawiają za Lewandowskim. Od 9 do 30 września na jego temat w social mediach pojawiło się ponad 181 tysięcy wzmianek, a użytkownicy internetu mieli z informacjami o piłkarzu styczność ponad 88 milionów razy. Dla porównania, o Kurku pisano 113 tysięcy razy, a informacje zostały wyświetlone 16 milionów razy.

Statystyki w social media (od 9 do 30 września):

ZawodnikWzmiankiPolubieniaKomentarzeUdostępnieniaZasięgEkwiwalent
Robert Lewandowski 181 706 4 271 469 75 065 25 634 88 mln 16,1 mln zł
Bartosz Kurek 113 148 397 659 31 389 22 130 16 mln 3,5 mln zł

ZOBACZ WIDEO Skromny jak Bartosz Kurek. MVP MŚ komplementuje zespół, a szczególnie jednego z młodych kolegów

Źródło artykułu: