Kasperczyk gotowy na Nadwiślański

Dwutygodniową przerwę po Rajdzie Wisły Tomek Kasperczyk intensywnie wykorzystał na przygotowanie się do kolejnego wyzwania - Rajdu Nadwiślańskiego, który zostanie rozegrany już w najbliższy weekend.

W tym artykule dowiesz się o:

Już w piątek do Puław zjadą się najlepsi kierowcy rajdowi w Polsce. Szósta runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski ma 530 kilometrową trasę, w tym 130 kilometrów oesowych. Zawody rozpoczną się w sobotę, od 8 rano zespoły będą dokonywać ostatnich ustawień na nieco ponad 3-kilometrowym odcinku testowym Majątek. Trasa tegorocznego Rajdu Nadwiślańskiego składa się z 8 odcinków specjalnych, z czego aż sześć zostanie rozegranych w niedzielę. Zmagania zakończą się widowiskowym PowerStage ulokowalnym w centrum Puław.

Tomasz Kasperczyk: Rajd Nadwiślański wspominam bardzo dobrze, ostatnio dojechaliśmy do mety na wysokim, czwartym miejscu w generalce. Jeszcze w ubiegłym roku wydawało nam się, że odcinki tego rajdu są łatwe - nic bardziej mylnego! Są szybkie i bardzo techniczne, a sama impreza jest bardzo fajna. Jeśli spadnie deszcz, będzie dodatkowe utrudnienie, na asfaltach Rajdu Nadwiślańskiego trudno odnaleźć przyczepność. Przed rajdem wykonaliśmy oczywiście dodatkowe testy. Najpierw w okolicy Miechowa jeździliśmy na drodze o zbliżonej charakterystyce do oesów Rajdu Nadwiślańskiego. Kolejny dzień przeznaczyliśmy na pracę nad tempem.

Damian Syty: Mam nadzieję, że będziemy w stanie utrzymać szybkie tempo przez cały rajd. Na dwóch ostatnich rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zameldowaliśmy się na mecie, to powinno dać nam dodatkową pewność siebie. Na Rajdzie Wisły, po nieco słabszym początku, na drugi dzień byliśmy w stanie przyspieszyć i utrzymać bardzo przyzwoite tempo. Jest więc sporo przesłanek, które napawają optymizmem. Rajd Nadwiślański jest specyficzny, do niedawna była to jedyna runda asfaltowa nie rozgrywana w górach. Jest tutaj dużo skrzyżowań, są bardzo szybkie odcinki ciągnące się przez malownicze sady. Na testach pracowaliśmy między innymi nad tempem, chcemy aby było optymalne już od pierwszego oesu. Mam nadzieję, że nasza praca przełoży się na wynik w rajdzie.

Źródło artykułu: