Rajd Niemiec: Przetasowania na pozycji lidera

Aż trzech kierowców już na dwóch pierwszych niedzielnych odcinkach specjalnych pożegnało się z rywalizacją w Rajdzie Niemiec. Liderami imprezy zostali reprezentanci ekipy Hyundai.

W tym artykule dowiesz się o:

Najpierw Robert Kubica odpadł z rywalizacji jeszcze przed startem do 15. odcinka specjalnego. W aucie Polaka doszło do awarii skrzyni biegów. Jak się okazało, było to wprowadzenie do dramatu niedzielnego ścigania w Rajdzie Niemiec.
[ad=rectangle]
Jari-Matti Latvala, lider rajdu po dwóch dniach stracił panowanie na trasie 15. oesu i wyleciał z drogi. Dalsza jazda okazała się niemożliwa, ponieważ samochodu nie dało się wyciągnąć z winnic. Na pierwszą pozycję w klasyfikacji generalnej wskoczył więc Kris Meeke i wydawało się, że Citroen Total World Rally Team będzie kontynuował swoją passę wygranych w Niemczech. Szybko to się jednak zmieniło...

Meeke zatrzymał się kilka kilometrów po starcie 16. OS i podobnie jak Kubica oraz Latvala, został zmuszony do wycofania się z rywalizacji. Odcinek wygrał Thierry Neuville i tym samym został nowym liderem Rajdu Niemiec.

Na pierwszych dwóch pozycjach znajdują się kierowcy załogi Hyundai, która stanęła przed wielką szansą wygrania pierwszego rajdu i może być to podwójne zwycięstwo.

Kierowcy do pokonania będą mieli jeszcze dwa odcinki specjalne. Początek decydującej walki o wygraną zaplanowano na godzinę 11:00, wtedy rozpocznie się 17. odcinek specjalny.

Klasyfikacja generalna po 16 OS:

P.KierowcaSamochódCzas/strata
1 Thierry Neuville Hyundai i20 WRC 2:43:52,4
2 Dani Sordo Hyundai i20 WRC +35,7
3 Andreas Mikkelsen VW Polo WRC +56,1
4 Elfyn Evans Ford Fiesta WRC +1:04,6
5 Mikko Hirvonen Ford Fiesta WRC +1:12,2
6 Mads Ostberg Citroen DS3 WRC +1:18,0
7 Martin Prokop Ford Fiesta WRC +4:16,3
8 Dennis Kuipers Ford Fiesta WRC +8:01,5
9 Julien Maurin Ford Fiesta R5 +10:16,4
10 Ott Tanak Ford Fiesta R5 +10:40,7
Źródło artykułu: