"Nie widać nadziei". Górnik stracił sponsora przez brak perspektyw

Materiały prasowe / Górnik Zabrze / Krzysztof Kuroń / Piłkarze ręczni Górnika Zabrze. Na pierwszym planie: Dan-Emil Racotea
Materiały prasowe / Górnik Zabrze / Krzysztof Kuroń / Piłkarze ręczni Górnika Zabrze. Na pierwszym planie: Dan-Emil Racotea

NMC wycofało się ze sponsoringu Górnika Zabrze po ponad dekadzie współpracy, co skutkowało zniknięciem logo firmy z koszulek zawodników. Decyzja wynika z braku perspektyw na rozwój klubu, szczególnie w kontekście infrastruktury.

Podczas ostatniego meczu w Orlen Superlidze mogliśmy zauważyć, że na koszulkach piłkarzy ręcznych Górnika Zabrze brakuje logo firmy NMC. Dla wielu osób było to zaskoczenie, ponieważ przez ostatnie dziesięć lat był to stały element strojów brązowych medalistów, a sam zespół przez pewien czas funkcjonował pod nazwą NMC Górnik Zabrze.

Sytuacja ta wywołała liczne pytania i zaniepokojenie wśród sympatyków drużyny. Powodem zniknięcia logo jest decyzja firmy NMC o wycofaniu się z dalszego inwestowania w klub. Bogdan Kmiecik, prezes i właściciel Górnika, tłumaczy, że główną przyczyną jest brak perspektyw na dalszy rozwój klubu, szczególnie w kontekście infrastruktury, która uniemożliwia realizację bardziej ambitnych celów.

Choć Górnik Zabrze konsekwentnie rozwijał się przez lata, to jednak brak odpowiednich warunków, takich jak nowoczesna hala sportowa, sprawił, że firma NMC nie widzi dalszych korzyści z promowania swojej marki poprzez klub. W związku z tym, po latach udanej współpracy, drogi obu partnerów musiały się rozejść.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: pogromca Błachowicza złapał oponę. Kilkanaście sekund i po sprawie!

- Firma NMC po latach wycofała się z inwestowania środków finansowych w nasz klub. Przyczyna jest jedna. W najbliższych latach nie widać wielkich szans na rozwój, co wiąże się przede wszystkim z brakiem perspektywy gry w hali pozwalającej myśleć o zrobieniu kolejnego kroku w budowie coraz silniejszego klubu. Widząc to, NMC uznało, że nie osiągnie większych, wymiernych korzyści marketingowych z promowania własnej marki poprzez klub. Szanujemy tę decyzję - przekazał Bogdan Kmiecik w rozmowie z oficjalną stroną klubową.

- Górnik przez ponad dekadę, krok po kroku, piął się w górę na mapie nie tylko krajowej piłki ręcznej. Za tym szła wiara, że dostaniemy wsparcie w postaci stworzenia lepszych warunków rozwoju, z korzyścią także dla kibiców i sponsorów. Niestety, nic w tym względzie się nie dzieje. Nie widać nawet nadziei zmiany na lepsze. Stąd taka decyzja naszego wieloletniego partnera. Mogę podziękować NMC za lata wsparcia, ale ten etap dobiegł końca - kontynuował prezes klubu.

Klub obecnie poszukuje nowego sponsora, który mógłby zająć miejsce NMC na koszulkach drużyny. Bogdan Kmiecik podkreśla, że mimo trudnej sytuacji, Górnik Zabrze nie poddaje się i nadal dąży do rozwoju, mając nadzieję na znalezienie nowego, strategicznego partnera.

---> Pierwsza taka sytuacja w tym klubie. Na pewno wielu zauważyło tę zmianę
---> To musiało boleć. Mistrzynie Polski bez litości dla rywalek

Źródło artykułu: WP SportoweFakty