Duże problemy w Viaplay. Wszczęto postępowanie

PAP/EPA / RONALD WITTEK / Na zdjęciu: Eric Choupo-Moting
PAP/EPA / RONALD WITTEK / Na zdjęciu: Eric Choupo-Moting

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oficjalnie poinformował, że wszczęte zostało postępowanie w sprawie platformy streamingowej Viaplay.

W tym artykule dowiesz się o:

Platforma streamingowa Viaplay działa na polskim rynku od sezonu 2021/2022. Wówczas pośród jej praw telewizyjnych znalazła się niemiecka Bundesliga oraz Liga Europy i Liga Konferencji Europy.

Już wtedy pojawiało się wiele głosów narzekań na jakość oferowanych transmisji. Klienci obawiali się, że przejęcie przez Viaplay praw do transmisji Premier League będzie wiązało się z jeszcze większymi problemami.

Na nieszczęście platformy streamingowej, obawy potwierdziły się. Narzekań na jakość transmisji jest coraz więcej. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta zaczęły wpływać skargi na Viaplay.

W środę urząd wydał oficjalny komunikat w tej sprawie. "Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło w tym roku ponad 40 skarg na serwis streamingowy Viaplay. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie serwisu streamingowego Viaplay" - czytamy w oficjalnym oświadczeniu.

- Powtarzające się problemy z transmisjami mogą zniechęcać konsumentów do dalszego korzystania z serwisu streamingowego, proponowanie im więc, w ramach rekompensaty, zniżki na dalszy abonament, może być nieadekwatne do sytuacji. Forma naprawienia szkody powinna być ustalona stosownie do jej wartości, w sposób zaspokajający interes konsumenta i uzgodniony z nim, nie zaś arbitralnie narzucony przez spółkę - powiedział dla Satkurier.pl Chróstny.

Poruszono także kwestię udostępniania transmisji klientom Canal + Online oraz problemy, jakie pojawiły się w serwisie Polsat Box Go, który nie działał odpowiednio podczas meczu Bayern Monachium - FC Barcelona w Lidze Mistrzów.

Czytaj także:
Gorzkie wnioski dla reprezentacji Polski. "Ten poziom jest dla nas za wysoki"
Ostatni uczestnik mundialu wyłoniony! Zdecydował błyskawiczny gol

ZOBACZ WIDEO: Czy Raków jest już mistrzem? "Nie, ale jeden rywal mu odpadł"

Komentarze (3)
avatar
RUTGER KORG
3.11.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Oglądając mecz na Viaplay, który jednocześnie leciał też na Canal zauważyłem, że Viaplay ma opóźnienie w okolicach 15 sekund. 
avatar
random47
3.11.2022
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Zakodujcie wszystko co tylko się da i gdzie się da a młodzi ludzie zamiast oglądać i interesować się piłką nożną zaczną chodzić na włamania i ćpać narkotyki głąby . A ktoś napycha sobie kieszen Czytaj całość
avatar
Przemomachoo
3.11.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Tu nie chodzi o samą jakość nadawanych transmisji to jest złodziejstwo w biały dzień!!!