Na liście zgłoszeń Monte Carlo znajduje się 49 załóg. Numer 1 przypadł zwycięscy ostatnich 4 edycji rajdu, Sebastienowi Loeb. Tuż na nim, drugim Citroenem C4 WRC pojedzie Dani Sordo. Pierwsze dwa numery startowe przypadły zespołowi Citroena dzięki ubiegłorocznej edycji, kiedy to C4 WRC, w swoim debiucie w Mistrzostwach zaliczył dublet. Pośród zgłoszonych do rajdu znajduje się cała światowa czołówka. Aż 12 kierowców będzie jechało pod szyldem zespołów fabrycznych: Citroena, Forda, Subaru i Suzuki.
Rozpoczynający się we czwartek rajd będzie pierwszą próbą dla nowych kierowców Suzuki SX4 WRC, Toniego Gardemeistera i Per- Gunnara Anderssona. Jednak mimo dużej ilości testów, najmłodszy zespół fabryczny raczej nie osiągnie podium. To jest od lat zarezerwowane dla Loeba, który ten bardzo kręty i techniczny asfaltowo- śnieżny rajd wygrywał czterokrotnie z rzędu. Jeśli i w tym roku ?Seb? okaże się najszybszy, będzie rekordzistą w ilości zwycięstw w tej imprezie. Oprócz Francuza spore szanse na sukces ma Sordo, który niejednokrotnie potwierdzał, że na asfalcie jest niesamowicie szybki i potrafi osiągać dobre wyniki. Z pewnością dominację Citroena będą chcieli przełamać kierowcy Forda i Subaru, odpowiednio Mikko Hirvonen, Jari Matti Latvala w Focusie WRC 07 i Petter Solberg i Chris Atkinson w Imprezie WRC. W poprzednim sezonie japoński zespół miał ogromne problemy z autem, czego wynikiem był brak teamu Subaru na podium klasyfikacji generalnej Mistrzostw na koniec sezonu. Jeśli problemy te zostały opanowane i auto będzie mniej awaryjne, to walka ?na szczycie? będzie pasjonująca. Jeśli nie nastąpi poprawa, to pozostanie tylko czekać na nową Imprezę, która już w tym rajdzie zaliczy swój oesowy debiut. Subaru Impreza WRX STi N14 zostanie poprowadzona przez Oliviera Burri, który będzie testował auto w klasie N4.
Największą zagadką dotyczącą tegorocznego Monte Carlo jest pogoda. W jakich warunkach atmosferycznych będzie odbywać się rajd? Załogi są przygotowane na każdą możliwość, począwszy od lekkiej mżawki, kończąc na opadach śniegu i gradu. Tak więc sprzęt został bardzo dokładnie dobrany, aby unikać incydentów jakie miały miejsce w ostatnich latach, kiedy to kierowcy łapali się za głowy ze zdziwienia, nie mając w zanadrzu odpowiednich opon.
W tym roku do cyklu MŚ powróciły opony Pirelli. Włoska firma została oficjalnym dostawcą ogumienia dla zespołów startujących w serialu. W tej kwestii nastąpiły także zmiany w regulaminie FIA. Od tej pory opony są twardsze, pozbawione niektórych mieszanek w porównaniu z oponami z poprzednich lat. Oponiarska ruletka odbywa się na każdym Monte Carlo, więc odpowiedni dobór, szukanie kompromisu daje pewien ?handicap? w postaci przewagi nad rywalami.
W 76. rajdzie Monte Carlo nie zobaczymy żadnej z polskich załóg. Kierowcy znad Wisły nie zdecydowali się na ryzyko płynące ze startu w tak trudnej imprezie, obawiając się poważnego defektu aut.
Harmonogram Rajdu Monte Carlo 2008:
Czwartek 24.01.2008
18:46 OS 1 St-Jean-en-Royans - Col de la Chau 28.12 km
19:36 OS 2 La Cime du Mas - Col de Gaudissart 17.58 km
Piątek 25.01.2008
08:24 OS 3 St-Pierreville - Col de la Fayole 29.52 km
10:02 OS 4 Burzet - Lachamp Raphael 16.30 km
10:48 OS 5 St-Martial - Le Chambon - Beleac 12.66 km
14:51 OS 6 St-Pierreville - Col de la Fayole 29.52 km
16:29 OS 7 Burzet - Lachamp Raphael 16.30 km
17:15 OS 8 St-Martial - Le Chambon - Beleac 12.66 km
Sobota 26.01.2008
07:31 OS 9 Labatie d'Andaure - Lalouvesc 19.37 km
08:13 OS 10 St-Bonnet-le-Froid - St-Bonnet-le-Froid 25.36 km
09:38 OS 11 Lamastre - Gilhoc - Alboussicre 21.66 km
12:52 OS 12 Labatie d'Andaure - Lalouvesc 19.37 km
13:34 OS 13 St-Bonnet-le-Froid - St-Bonnet-le-Froid 25.36 km
14:59 OS 14 Lamastre - Gilhoc - Alboussicre 21.66 km
Niedziela 27.01.2008
09:50 OS 15 La Bollcne-Vesubie - Moulinet 22.68 km
11:08 OS 16 Luceram - Loda 15.34 km
11:51 OS 17 La Bollcne-Vesubie - Moulinet 22.68 km
13:09 OS 18 Luceram - Col des Portes 6.25 km
15:10 OS 18 Monaco - Circuit 2.70 km