World Series by Renault: Podwójna wygrana Baquette

Bertrand Baguette wygrał dwa wyścigi World Series by Renault na francuskim Le Mans. Kluczowe okazały się świetne starty i trochę szczęścia w pierwszym wyścigu. Belg w obu wyścigach po pierwszym zakręcie był już liderem i tę pozycję utrzymywał do mety.

W tym artykule dowiesz się o:

Bertrand Baguette przetrwał obfitujący w incydenty dojazd do pierwszego zakrętu toru Le Mans w 1. wyścigu, i odniósł swoje pierwsze w obecnym sezonie zwycięstwo. Wynik ten pozwolił Belgowi na objęcie prowadzenia w klasyfikacji generalnej WSbR.

Ruszał on z trzeciego pola, ale słabo ruszyli Marco Barba i zwycięzca z Hungaroringu, Pasquale Di Sabatino. Baquete miał z nim kontakt na dohamowaniu do szykany.

Drugi na mecie był partner z zespołu Draco - Marco Barba. Hiszpan stracił je jednak po nałożeniu 10 sekund kary za ścięcie jednej z szykan. Pozycja ta przypadła więc Di Sabatino. Podium uzupełnił Oliver Turvey.

Drugi wyścig na Le Mans także zakończył się wygraną Bertranda Baguette. W ten sposób powiększył on prowadzenie w klasyfikacji do 19. oczek - a do końca sezonu pozostały już tylko trzy rundy.

Drugie miejsce uzyskał Miguel Molina, który przebijał się z 10. pola na starcie. To jego najlepszy wynik w sezonie. W pogoni za liderem uzyskał najlepszy czas okrążenia. Trzeci był natomiast Jaime Alguersuari którego już niedługo czeka debiut w samochodzie Formuły 1.

- Miałem duże wibracje po zderzeniu z Di Sabatino – powiedział Baguette po 1. wyścigu. - Mój samochód był trudny do opanowania zwłaszcza w lewych zakrętach. Zespół powiedział mi przez radio że Marcos Martinez i James Walker mieli problemy, więc po prostu utrzymywałem tempo do końca.

- Wykonałem fantastyczny start, wyprzedzając cztery samochody, więc większa część pracy została już wtedy wykonana. Możliwe że przydała się moja praca na specjalnej maszynie do ćwiczenia szybkości reakcji, na której ćwiczyłem z moim trenerem, Dr. Ceccarellim - zakończył zwycięzca obu wyścigów.

Czołówka 1. wyścigu

MKierowcaKrajZespółCzas
1 Bertrand Baguette Belgia International Draco Racing 46:14,448
2 Pasquale di Sabatino Włochy RC Motorsport +4,870
3 Oliver Turvey W.Brytania Carlin Motorsport +6,811
4 Jaime Alguersuari Hiszpania Carlin Motorsport +7,378
5 Marco Barba Hiszpania International Draco Racing +10,675
6 Charles Pic Francja Tech 1 Racing +10,820
7 Fairuz Fauzy Malezja Mofaz Fortec Motorsport +18,039
8 Jon Lancaster W. Brytania Comtec Racing +18,769
9 Miguel Molina Hiszpania Ultimate Motorsport +21,924
10 Dani Clos Hiszpania Tech 1 Racing +24,392

Czołówka 2. wyścigu

MKierowcaKrajZespółCzas
1 Bertrand Baguette Belgia International Draco Racing 46:08,636
2 Miguel Molina Hiszpania Ultimate Motorsport +1.148
3 Jaime Alguersuari Hiszpania Carlin Motorsport +3.758
4 Fairuz Fauzy Malezja Mofaz Fortec Motorsport +14.919
5 Jon Lancaster Wielka Brytania Comtec Racing +16.286
6 Edoardo Mortara Włochy KMP Group/SG Formula +16.535
7 Marco Barba Hiszpania International Draco Racing +16.799
8 Pasquale di Sabatino Włochy RC Motorsport +17.165
9 James Walker W.Brytania P1 Motorsport +20.419
10 Oliver Turvey W.Brytania Carlin Motorsport +22.261

Klasyfikacja generalna kierowców

MKierowcaKrajZespółPkt.
1 Bertrand Baguette Belgia International Draco Racing 92
2 Marcos Martinez Hiszpania Pons Racing 73
3 James Walker W.Brytania P1 Motorsport 71
4 Oliver Turvey W.Brytania Carlin Motorsport 62
5 Fairuz Fauzy Malezja Mofaz Fortec Motorsport 53
6 Miguel Molina Hiszpania Ultimate Motorsport 52
7 Charles Pic Francja Tech 1 Racing 49
8 Jaime Alguersuari Hiszpania Carlin Motorsport 47
9 Marco Barba Hiszpania International Draco Racing 38
10 Pasquale di Sabatino Włochy RC Motorsport 38
11 Chris van der Drift Nowa Zelandia Epsilon Euskadi 29
12 Adrian Zaugg RPA Interwetten Racing 27
13 Daniil Move Rosja P1 Motorsport 20
14 Sten Pentus Estonia Mofaz Fortec Motorsport 19
- Adrian Valles Hiszpania Epsilon Euskadi 19

Klasyfikacja generalna zespołów

MZespółPkt.
1 Draco Racing 130
2 Carlin Motorsport 109
3 P1 Motorsport 91
4 Pons Racing 73
5 Fortec Motorsport 72
6 Tech 1 Racing 61
7 Ultimate Motorsport 55
Źródło artykułu: