Kto, gdzie i czym wystartuje w sezonie 2009? cz. 2

Mimo, iż do pierwszej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2009 pozostały jeszcze niemal 4 miesiące wielu zawodników już teraz zdradza mniej lub bardziej konkretne plany na przyszły sezon rajdowy.

W tym artykule dowiesz się o:

Pewny swojego programu startów jest Kamil Butruk, który wystartuje we wszystkich rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2009. Białostocki kierowca z będzie kontynuował współpracę z wypożyczalnią Dytko Rent i na trasach RSMP zobaczymy go w Mitsubishi Lancerze Evo IX. Możliwe, że z grupą N pożegna się Zbigniew Staniszewski, który podobnie jak w sezonie 2008 ograniczy się jedynie do rajdów szutrowych. Popularny Stanik celuje w auto S2000, jednak nie wiadomo jeszcze którego producenta. Zdaniem kierowcy jest także cień szansy na występ w Rajdzie Polski za kierownicą auta WRC. Konkretne plany związane z Rajdem Polski ma natomiast Michał Bębenek. Zawodnik z Bochni planuje wystartować w polskiej rundzie WRC Skodą Fabią.

Wszystko wskazuje na to, że do auta S2000 przesiądzie się także Szymon Ruta. Miałby to być Peugeot 207 S2000 ze stajni Leszka Kuzaja, którym Ruta wystartował już w minionym sezonie w Praskim Rallysprincie i Rajdzie Barbórki Warszawskiej. Także Marcin Bełtowski zapowiada, że zrobi wszystko, aby w sezonie 2009 startować samochodem S2000. Krakowianin odbył już pierwsze testy Volkswagena Polo S2000 przygotowanego przez belgijską stajnię Rene Georges Rally Sport i był pod dużym wrażeniem możliwości samochodu. Powrót na trasy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski już po raz kolejny zapowiada Marcin Turski. Jeśli uda się zebrać budżet popularny Turas chce startować Fiatem Grande Punto S2000. Podobno rozmowy idą w dobrym kierunku.

Chęć powrotu zapowiada także kliku innych zawodników, także tych dawno nie oglądanych na trasach RSMP. Łukasz Sztuka, który w sezonie 2008 zaliczył tylko cztery starty w przyszłym roku ograniczy się do występu w Rajdzie Polski i w Rajdzie Lotos, który będzie treningiem przed startem w Mikołajkach. Maciej Lubiak chciałby wrócić do S2000, lecz na razie nie ma konkretów. Powrót do ścigania rozważają także dwaj byli zwycięzcy Pucharu Peugeota, Dariusz Poloński i Łukasz Habaj. Pierwszy ze wspomnianych celuje w starty Peugeotem 207, jeżeli tylko francuska marka zdecyduje się wspierać rozgrywki "dwieściesiódemek". Łukasz Habaj planuje natomiast występy w C2 R2 Teams' Challenge. Na trasy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski najprawdopodobniej wróci także Bartłomiej Grzybek. Będziński kierowca chciałby wsiąść do auta klasy N4, jednak bardziej realne wydają się występy w Hondzie Civic.

Podczas Rajdu Barbórki nowe barwy sponsorskie zaprezentowali Marcin Abramowski i Tomasz Trembicki. Dzięki wsparciu firmy Gulf zawodników zobaczymy w przyszłym roku we wszystkich rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz w wybranych eliminacjach Rajdowego Pucharu Polski, którymi będą mazowiecka runda Rajdowego Pucharu Polski, Rajd Agapit i Rajd Kormoran. Zespół planuje również występ w Rajdzie Polski, nie jest on jednak jeszcze potwierdzony. Rajd Polski będzie za to jedyną krajową imprezą, podczas której zobaczymy Michała Kościuszko. Krakowianin skupi się bowiem na startach w Rajdowych Mistrzostw Świata. W grę wchodzi również kilka innych występów, będą one jednak miały tylko treningowy charakter.

Przejście do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zapowiadają natomiast zawodnicy z czołówki tegorocznych rozgrywek Pucharu PZM. Zwycięzca Pucharu, Piotr Sopoliński myśli o startach w C2 R2 Teams' Challenge, jednak wszystko zależy od finansów. Jeszcze niedawno Paweł Hankiewicz zapowiadał, że w sezonie 2009 pozostanie w Pucharze Polski. Jednak plany uległy zmianie i warszawski zawodnik uważa starty w RSMP za dobry kierunek rozwoju. Hankiewicza zobaczymy najprawdopodobniej w dobrze przygotowanym Peugeocie 206 RC, zgłoszonym w klasie A7. Miłym akcentem na trasach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2009 będzie także dobrze znany kibicom Fiat 126p "Prawie jak Subaru" Wojciecha Grondala. Zawodnik z Woli Filipowskiej buduje nowego "malucha", który tym razem zostanie zgłoszony w klasie N2. Co ciekawe sponsorem Grondala będzie Subaru Import Polska!

Źródło artykułu: