RSMP 2009 pod znakiem zmian, w tym furtka dla WRC!

Polski Związek Motorowy opublikował już regulaminy na 2009 rok, dotyczące Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Rajdowego Pucharu Polski (dawny Puchar PZM) i trzecioligowych rozgrywek RD-3L. Każdy tych z cykli czekają bowiem dość znaczące zmiany.

W tym artykule dowiesz się o:

Największe zmiany czekają imprezy zaliczane do cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na trasach RSMP 2009 będziemy mogli zobaczyć nawet auta WRC, dla których została utworzona klasa Open. Będą w niej mogły rywalizować między innymi rajdówki z utraconą homologacją, kit-cary i auta klasy GT, nie będą one jednak uwzględniane w klasyfikacji generalnej. Kolejną nowinką, znaną z kilku tegorocznych imprez będzie obowiązek montażu nadajnika GPS w każdym samochodzie rajdowym, a także w aucie służącym do zapoznania z trasą.

Zupełnym zmianom uległ również system punktacji w RSMP. Każdy dzień rajdu będzie bowiem punktowany oddzielnie, według klucza 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1 punktów za miejsca od pierwszego do dziesiątego. Dodatkowo w klasyfikacji generalnej rajdu będą stosowane bonusowe punkty dla pierwszych pięciu załóg według klucza 5-4-3-2-1. Również we wszystkich grupach i klasach będzie obowiązywać punktacja według klucza 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1, jednak podobnie jak w poprzednich latach będzie ona zależeć od ilości zgłoszonych załóg.

Także system SuperRally uległ zmianom w stosunku do poprzednich lat. Za każdy nieprzejechany odcinek specjalny załoga otrzyma 3 karne minuty. Zawodnik, który skorzysta z SuperRally pierwszego lub drugiego dnia zawodów nie otrzyma punktów za ten dzień. Natomiast załoga, która złoży formularz wycofania w drugim dniu rajdu nie otrzyma punktów za pierwszy dzień. Regulaminy zawierają również odgórny ramowy harmonogram każdych zawodów z wyznaczonymi terminami odbioru administracyjnego, zapoznania z trasą, badania kontrolnego, odcinka testowego i wreszcie samego rajdu.

W Rajdowym Pucharze Polski również wprowadzono punktację według klucza 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1. W przypadku rund łączonych z Rajdowymi Samochodowymi Mistrzostwami Polski, Puchar będzie rywalizował zawsze drugiego dnia zmagań. Również punktacja w klasach Pucharu Polski będzie uzależniona od frekwencji, a do klasyfikacji rocznej będzie zaliczanych sześć najlepszych wyników. Potwierdziły się także zapowiedzi Andrzeja Górskiego i wpisowe dla zawodników, którzy zajęli jedno z trzech pierwszych miejsc w klasach RSP PZM w sezonie 2008 i pojawią się na starcie RSMP 2009 będzie obniżone do 1200 PLN.

Podobnie jak w przypadku RSMP dla Pucharu Polski również wprowadzono odgórny ramowy harmonogram każdych zawodów z wyznaczonymi terminami odbioru administracyjnego, zapoznania z trasą, badania kontrolnego, odcinka testowego i wreszcie samego rajdu. Pucharowicze otrzymają także możliwość skorzystania z systemu SuperRally. W przypadku nieukończenia prologu lub samego rajdu zawodnicy otrzymają regulaminowe 3 minuty kary, za każdy odcinek specjalny, którego nie pokonają.

Rozgrywki trzeciej ligi, zwanej według regulaminu RD-3L również doczekały się zmian. Średnia prędkość na odcinku specjalnym każdej imprezy RD-3L nie może przekroczyć 90 km/h. Zmianom uległa także sama dopuszczalna długość oesów, która wynosi odpowiednio 10 kilometrów dla imprez typu O1, 20 kilometrów dla imprez typu O2 i 30 kilometrów dla imprez typu O3. Na wszystkie rajdy RD-3L GKSS powoła także koordynatorów PZM, którzy będą nadzorować przebieg zawodów oraz oceniać ich poziom organizacyjny.

Komentarze (0)