Projekt obejmujący przygotowanie nowego logotypu zakładał wprowadzenie powiewu nowoczesności połączonej z tradycją oraz sportowej agresji, jako nieodłącznego elementu rywalizacji z zachowaniem wszystkich najważniejszych elementów funkcjonującego do tej pory emblematu.
[ad=rectangle]
Logo zostało zbudowane na kształcie przypominającym herb, co podkreśla nawiązanie do tradycji (za trzy lata 50 rocznica powstania koszalińskiego klubu koszykówki) oraz jedności jako koniecznego elementu osiąganiu sukcesu w sporcie.
Najważniejszym elementem nowego emblematu jest symbol orła, który związany jest z koszalińską koszykówką od samego początku. Poprzez herb Akademickiego Związku Sportowego, po nową spółkę akcyjną, orzeł zawsze był utożsamiany z Koszalinem. Orzeł symbolizujący chwałę, geniusz, heroizm, zwycięstwo, cechy które identyfikują koszalińską drużynę. Jego drapieżna postawa podkreśla gotowych do walki w każdym meczu zawodników AZS jak i kibiców, którzy dzielnie wspierają swój klub w każdym pojedynku.
- Gdy zaczęliśmy myśleć nad zmianą logotypu w zeszłym sezonie, od początku nasze przesłanie było jasne - orzeł ma być orłem z prawdziwego zdarzenia. Dostojnym, ale też drapieżnym i wzbudzającym respekt. Takim, jakim ma być nasz zespół. Myślę, że udało się to osiągnąć, a utrzymana kolorystyka z poprzedniego logo pokazuje, że barwy i tradycja to dla klub rzecz najważniejsza. To logo będzie też dużo łatwiejsze to wykorzystania w celach marketingowych i promocyjnych, co mam nadzieję kibice odczują już w październiku - podkreśla Piotr Kwiatkowski, dyrektor klubu.