Podczas specjalnej konferencji prasowej organizator wyścigu ogłosił, że od tego roku Decathlon będzie sponsorem klasyfikacji drużynowej. To już kolejny bardzo mocny krok producenta i dystrybutora sprzętu sportowego w stronę kibiców kolarstwa. W ubiegłym roku została również głównym partnerem trzech drużyn kolarskich AG2R La Mondiale. Ta drużyna jeździ zresztą na rowerach Van Rysel, produkowanych przez swojego sponsora.
- Jest szansa, że zawodnicy Decathlon AG2R La Mondiale powalczą w Polsce o triumf w klasyfikacji drużynowej, bo z tego co wiem, dość mocno nastawiają się na rywalizację w Tour de Pologne. Współpraca z Tour de Pologne to kolejny, bardzo ważny krok na drodze naszej marki. Chcemy popularyzować sport w naszym kraju. Jazda na rowerze to jedna z najpopularniejszych i najlepiej dostępnych aktywności fizycznych. Współpraca z takim partnerem to dla nas szansa na szerokie docieranie do fanów kolarstwa w całej Polsce - mówi Nils Swolkien, chief executive officer w Decathlon Polska.
Pozyskanie nowego sponsora to ważny punkt przygotowań do tegorocznej edycji najpopularniejszego polskiego wyścigu kolarskiego. W tym roku rywalizacja o żółtą koszulkę rozpocznie się tuż po igrzyskach olimpijskich w Paryżu, czyli 12 sierpnia i potrwa do 18 sierpnia.
Tegoroczna edycja jest jedną z trudniejszych w całej historii imprezy, a wszystko przez splot niekorzystnych warunków. - Ponakładało się wiele rzeczy: igrzyska olimpijskie, wybory parlamentarne, a przede wszystkim wybory samorządowe, które zablokowały wszystko. Wielu samorządowców chciało ugościć u siebie wyścig, ale wiele rozmów było wstrzymywanych przez trwającą kampanię wyborczą. Efekt jest taki, że wciąż jeżdżę po całej Polsce mi mam nawet po 4-5 spotkań dziennie - przyznał Czesław Lang, dyrektor Tour de Pologne.
- Cały czas staramy się szukać nowych kanałów komunikacji i dotarcia do miłośników kolarstwa. Nasze wspólne działania z marką Decathlon na pewno pozytywnie wpłyną na jeszcze większą popularyzację jazdy na rowerze, zarówno tej zawodowej, jak i amatorskiej. Kolarstwo to przecież sport wręcz stworzony do aktywnego spędzania czasu. Jeszcze raz dziękuję firmie Decathlon za decyzję o podjęciu współpracy i wspólnej promocji kolarstwa w naszym kraju - dodaje Lang.
Czytaj więcej:
Kolejny świetny występ Aniołkowskiego
Znów skandal. "Jakby nie było seks-afery"