Williams nie ma ostatnio dobrej passy. Kiepskie wyniki zespołu sprawiły, że zaczął on regularnie tracić sponsorów. Problem w tym, że nie znikali oni ze świata Formuły 1, a wybierali konkurencyjne ekipy. Chociażby Orlen jest obecnie głównym partnerem Alfy Romeo, a Unilever (właściciel marki Rexona) wspiera McLarena.
Za chwilę do tej listy będzie można dopisać firmę ROKiT. Jeszcze na początku roku przedsiębiorstwo działające na rynku telekomów było sponsorem tytularnym Williamsa. Przed kilkoma tygodniami zespół z Grove wypowiedział jednak umowę ROKiT-owi, a jego logotypy zniknęły ze strony internetowej i malowania modelu FW43.
Williams twierdził, że wypowiedzenie umowy było podyktowane tym, że firma nie wywiązywała się z zapisów kontraktu i nie zapłaciła jej co najmniej 10 mln funtów. ROKiT był zaś zaskoczony ruchem ekipy z Grove.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: pokazali, jak na nartach skakać do wody
Jak poinformował RaceFans.net, ROKiT ma środki, by nadal promować się poprzez F1 i lada moment ma podpisać umowę sponsorską z Mercedesem. Wiadomość o tym miała rozwścieczyć szefów Williamsa. - Jesteśmy zszokowani tym, że zespół, z którym tak długo współpracujemy, jest gotów zawrzeć umowę ze sponsorem, który doskonale zna naszą sytuację - powiedział anonimowo portalowi jeden z pracowników Williamsa.
Williams jest bowiem partnerem Mercedesa od 2014 roku. Nie tylko korzysta z jego silników w F1, ale też stał się zespołem, który wspiera wszelkie jego ruchy, gdy idzie o głosowania dotyczące przyszłości królowej motorsportu i jakichkolwiek zmian. Dodatkowo od roku 2019 w Williamsie jeździ George Russell, który należy do programu juniorskiego Mercedesa.
Według RaceFans.net, logotypy ROKiT mają być widoczne na samochodach Lewisa Hamiltona i Valtteriego Bottasa już począwszy od Grand Prix Austrii. Odbędzie się ono 5 lipca.
Być może sprawę współpracy ROKiT z Mercedesem zablokuje ewentualny proces sądowy ze strony Williamsa. Brytyjczycy są bowiem gotowi pójść do sądu ze swoim byłym partnerem. Obie strony posiadały bowiem umowę o współpracy do końca 2023 roku, w myśl której ROKiT miał płacić Brytyjczykom ok. 20 mln funtów rocznie. Trzeba mieć jednak na uwadze, że to Williams wypowiedział kontrakt swojemu sponsorowi.
Czytaj także:
Papież napisał list do Zanardiego. Modli się o jego zdrowie
Renault szykuje ciekawy transfer w F1