To właśnie liczba przejechanych okrążeń, a nie uzyskiwane czasy najlepiej świadczy o tym, że w trakcie testów Robert Kubica wykonał kawał dobrej roboty. Dla siebie i zespołu Renault.
Kierowcy jazdy zaczęli punktualnie o godzinie 9 rano. Na torze polski kierowca spotkał starych znajomych, Sebastiana Vettela, czy Kimiego Raikkonena. Niemiec pytany we wtorek o Kubicę stwierdził, że aktualny samochód F1 będzie mu odpowiadał i nie pomylił się. Po przejechaniu kilku rozgrzewkowych okrążeń Kubica od razu zabrał się do roboty. Wykonywał dłuższe przejazdy równym tempem i co kluczowe, jechał bezbłędnie. Szybko zaadaptował się do wymagań tegorocznej maszyny F1. Chociaż Kubica podkreślał, że porównywanie jego czasów do wyników innych kierowców nie ma większego sensu, to rezultaty Polaka też robiły wrażenie. Przy swoim pierwszym kontakcie z zupełnie nowym samochodem F1, od razu potrafił jechać takim samym tempem, co kierowcy na co dzień mający styczność z tymi pojazdami.
Już po dwóch godzinach poprawił wtorkowy wynik Nicholasa Litifiego (1:20.302), który bolidem Renault jeździł we wtorek. Do przerwy obiadowej miał siódmy czas (1:19.681) i aż 74 okrążeń na koncie, najwięcej ze stawki 13 kierowców. "Kubica zaimponował podczas pierwszej części dzisiejszego testu" - podsumował brytyjski Sky Sports. Najszybszy był Vettel (1:17.124), zwycięzca niedzielnego GP Węgier.
Jazda w ponad 30-stopniowym upale, w rozgrzanym samochodzie i szczelnym kombinezonie nie zrobiła na Kubicy większego wrażenia. Do pomieszczenia zespołowego Renault wbiegł po schodach, aby po godzinie znów wskoczyć za kierownicę.
Kubica podczas testu miał wsparcie polskich kibiców. W środę na trybunach było 3,5 tys. fanów, jak na testy wynik rewelacyjny. Zdecydowaną większość stanowili Polacy.
Główna trybuna na przeciwko prostej startowej, niemal w całości była biało-czerwona. Za każdym razem, kiedy 32-latek zaczynał nowe okrążenie rozlegały się brawa i powiewały flagi.
ZOBACZ WIDEO Robert Kubica w bolidzie Renault na Hungaroringu (WIDEO)
Have we mentioned how awesome the fans have been today? They are AWESOME!! #Kubica #BudaTest pic.twitter.com/F8Hb2VGKsf
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 2 sierpnia 2017
Po powrocie na tor Kubica znów skupił się na dłuższych przejazdach, ale przez ostatnie 1,5 godziny podkręcił tempo. Wykonał symulację okrążeń kwalifikacyjnych, poprawiając swój rekord okrążenia (1:18.572). Z takiego obrotu spraw na pewno zadowolony nie był podstawowy kierowca Renault Jolyon Palmer, który w kwalifikacjach do GP Węgier uzyskał niewiele lepszy wynik (1:18.415). Po teście na Hungaroring spekulacji o zastąpieniu Brytyjczyka przez Kubicę będzie jeszcze więcej.
Czwarty czas polskiego kierowcy przemawia do wyobraźni, ale jeszcze większe wrażenie robi ilość okrążeń. 142 kółka to więcej niż dwukrotność dystansu wyścigu o GP Węgier (70 okr.). Jeśli ten test miał sprawić, aby szefowie Renault mieli mniej wątpliwości, co do Kubicy, to po środowych jazdach nie powinni mieć ich w ogóle. Bez względu na to, jaki będzie kolejny ruch francuskiego teamu, pozycja Kubicy po testach jest jeszcze mocniejsza, a powrót do Formuły 1 coraz bliżej.
Wyniki testów F1 na Hungaroring:
Miejsce | Kierowca | Zespół | Czas | Okrążenia |
---|---|---|---|---|
1 | Vettel | Ferrari | 1:17.124 | 40 |
2 | Norris | McLaren | 1:17.385 | 91 |
3 | Raikkonen | Ferrari | 1:17.842 | 60 |
4 | Kubica | Renault | 1:18.572 | 142 |
5 | Sainz Jr | Toro Rosso | 1:18.850 | 68 |
6 | Kwiat | Toro Rosso | 1:19.116 | 54 |
7 | Auer | Force India | 1:19.242 | 49 |
8 | Russell | Mercedes | 1:19.391 | 90 |
9 | Mazepin | Force India | 1:19.692 | 48 |
10 | Gasly | Red Bull | 1:20.337 | 107 |
11 | Ghiotto | Williams | 1:20.414 | 160 |
12 | Ferrucci | Haas | 1:20.994 | 115 |
13 | Matsuchita | Sauber | 1:21.998 | 120 |
Z Budapesztu Maciej Rowiński