Kierowcy Formuły 1 w Chinach mieli do dyspozycji tylko jeden trening, ale poranny sprint dał im nowe spostrzeżenia na temat bolidów, a zespoły mogło dokonać zmian w ustawieniach przed główną "czasówką" na torze w Szanghaju. To zwiastowało emocje, a większość ekspertów nie zakładała, że Lewis Hamilton powtórzy wyczyn z piątku i ponownie wykręci najlepszy czas.
Zanim jednak doszło do kluczowej rozgrywki, w Q1 niemal już tradycyjnie odpadł Liam Lawson. Nowy kierowca Red Bull Racing ponownie nie odnalazł się na szybkim okrążeniu i zajął ostatnie miejsce. "Czerwone byki" lada moment zaczną się zastanawiać, czy dokonały zimą dobrego wyboru, skoro w tym samym czasie Max Verstappen ze spokojem ustanowił pierwszy rezultat.
ZOBACZ WIDEO: Kasprzak otrzymał propozycje od zawodników GP. To dlatego zdecydował się je odrzucić
Nieco nerwów pojawiło się też w Ferrari, bo Charles Leclerc ze względu na błąd w trakcie pierwszego przejazdu znalazł się pod ścianą. Monakijczyk musiał wykorzystać dodatkowy komplet miękkich opon i w końcówce Q1 walczyć o dalszą obecność w kwalifikacjach do GP Chin.
W Q2 do głosu doszedł McLaren, dla którego dotychczas weekend w Chinach nie był zbyt udany. Lando Norris zadomowił się na czele stawki z czasem 1:30.787 i miał aż 0,413 s przewagi nad Oscarem Piastrim. Reszta stawki została daleko z tyłu, ale też spora część kierowców pierwsze przejazdy w Q2 wykonała na zużytym ogumieniu.
Ostatecznie nikt nie pobił wyniku Norrisa w Q2, a kierowcy Ferrari mieli dość wyraźną stratę do McLarena, co było kolejną sugestią, że Hamilton nie powtórzy wyczynu z piątku.
Na tym etapie rywalizacji zaskoczył duet Visa Cash App RB. Podczas gdy Liam Lawson po raz kolejny nie był w stanie wyjść z Q1, kierowcy z siostrzanej ekipy Red Bulla, Isack Hadjar i Yuki Tsunoda, kończyli Q2 z czwartym i piątym czasem.
Q3 rozpoczęło się od mocnego okrążenia Verstappena (1:30.925), ale Holender nie cieszył się zbyt długo z prowadzenia, bo pierwszą pozycję zabrał mu Piastri (1:30.703). Zaraz za Australijczykiem znalazł się jego zespołowy kolega z McLarena ze stratą na poziomie 0,090 s.
W ostatnich sekundach Q3 większość kierowców nie poprawiła czasów, a Norris nawet nie dokończył mierzonego "kółka". Ostatecznie Oscar Piastri z czasem 1:30.641 sięgnął po pierwsze pole position w karierze, a na drugie miejsce wbił się George Russell (+0,082 s).
F1 - GP Chin - kwalifikacje - wyniki:
Poz. | Kierowca | Zespół | Q3 | Q2 | Q1 |
---|---|---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | McLaren | 1:30.641 | 1:31.200 | 1:31.591 |
2. | George Russell | Mercedes | +0.082 | 1:31.307 | 1:31.295 |
3. | Lando Norris | McLaren | +0.152 | 1:30.787 | 1:30.983 |
4. | Max Verstappen | Red Bull Racing | +0.176 | 1:31.142 | 1:31.424 |
5. | Lewis Hamilton | Ferrari | +0.286 | 1:31.501 | 1:31.690 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | +0.380 | 1:31.450 | 1:31.579 |
7. | Isack Hadjar | Visa Cash App RB | +0.438 | 1:31.253 | 1:31.162 |
8. | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | +0.462 | 1:31.590 | 1:31.676 |
9. | Yuki Tsunoda | Visa Cash App RB | +0.997 | 1:31.260 | 1:31.238 |
10. | Alexander Albon | Williams | +1.065 | 1:31.595 | 1:31.503 |
11. | Esteban Ocon | Haas | 1:31.625 | 1:31.876 | |
12. | Nico Hulkenberg | Stake F1 Team | 1:31.632 | 1:31.921 | |
13. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:31.688 | 1:31.719 | |
14. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:31.773 | 1:31.923 | |
15. | Carlos Sainz | Williams | 1:31.840 | 1:31.628 | |
16. | Pierre Gasly | Alpine | 1:31.992 | ||
17. | Oliver Bearman | Haas | 1:32.018 | ||
18. | Jack Doohan | Alpine | 1:32.092 | ||
19. | Gabriel Bortoleto | Stake F1 Team | 1:32.141 | ||
20. | Liam Lawson | Red Bull Racing | 1:32.174 |
Miło