Kierowca Ferrari odpadł przed wyścigiem. Znane źródło problemu

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc
zdjęcie autora artykułu

Charles Leclerc rozbił się na okrążeniu formującym i nie wziął udziału w GP Sao Paulo. Kierowca Ferrari twierdzi, że do jego przygody przyczynił się problem z silnikiem. Nie jest to dobra wiadomość dla stajni z Maranello.

W tym artykule dowiesz się o:

Charles Leclerc miał startować w GP Sao Paulo z drugiego pola. Jednak kierowca Ferrari wypadł z toru w szóstym zakręcie już na okrążeniu formującym. Chwilę wcześniej z bolidu Monakijczyka zaczęły wydobywać się kłęby dymu, aż doszło do zblokowania tylnych kół. To wywołało obrót samochodu Leclerca, co oznaczało dla niego eliminację z wyścigu jeszcze przed jego rozpoczęciem.

- Hydraulika padła - zgłosił Leclerc przez radio zaraz po swojej przygodzie. Jednak w późniejszej rozmowie ze Sky Sports twierdził, że źródło problemów tkwiło w awarii jednostki napędowej.

- Straciłem panowanie nad bolidem i pojechałem prosto, bo nie miałem już wsparcia hydrauliki. Nie działało wspomaganie kierownicy. Nie sądzę jednak, aby problem tkwił w hydraulice. To znaczy wiem, co się stało, ale nie mogę wchodzić w szczegóły - wyjaśnił lider Ferrari.

ZOBACZ WIDEO: Dzień z mistrzem. Bartłomiej Marszałek: "To wtedy poczułem, że kocham ten sport"

- Wystąpiła awaria silnika, która doprowadziła do tego, że zblokowały się tylne koła. Potem doszło do mojego obrotu i uderzyłem w bandę. Nie mogłem nic zrobić w tej sytuacji - dodał Leclerc.

Awarie hydrauliki nie są nowością w Ferrari. Przed tygodniem przy okazji pierwszego treningu przed GP Meksyku kłopoty z tym układem miał Carlos Sainz. Jednak Charles Leclerc stwierdził w rozmowie z brytyjską telewizją, że ma dość informacji, by podejrzewać, że to "zupełnie inny" problem.

Leclerc po swojej przygodzie był w stanie wyjechać spod bandy, choć w jego SF23 uszkodzone było przednie skrzydło. Następnie Monakijczyk zaparkował maszynę przy drodze ewakuacyjnej na torze Interlagos. 26-latek nie zdołał dojechać nawet do alei serwisowej.

Czytaj także:Robert Kubica pisze historię. Nie powiedział ostatniego słowaNiebywałe osiągnięcie Kubicy. Jest komentarz jego szefa

Źródło artykułu: WP SportoweFakty