Najważniejszą informację w raporcie SuperData znajdziemy już na pierwszych stronach. Rynek esportowy w 2017 roku był warty 1,5 mld dolarów, jednak z każdym rokiem suma ta będzie rosła, aż w 2022 roku wyniesie około 2,3 mld dolarów. Ma to się stać dzięki rosnącej liczby widzów (wzrost to 12 procent w skali roku), a także inwestycjom pochodzącym od podmiotów wcześniej niezaangażowanych w esport.
Na bardzo dobry rezultat, o którym mowa w raporcie, składają się głównie wkłady inwestorów (50 procent) oraz reklamy i sponsoring (35 procent). Zaledwie 5 procent całości to wpływy ze sprzedaży ubrań i gadżetów oraz biletów na wydarzenia esportowe.
Ciekawostką dla fanów Dota 2 oraz League of Legends może być to, że większe nagrody pieniężne oferuje pierwsza z wymienionych gier. Łączna pula nagród wyniosła 37,1 mln, przy zaledwie 11,4 mln dolarów w LoL. Nie przekłada się to jednak na aktywnych użytkowników w miesiącu - w Dota 2 to 12,6 mln osób, natomiast w League of Legends to aż 101 mln graczy.
Według SuperData tytułami, które w 2018 roku oraz następnych latach odnotują największy wzrost popularności, będą Overwatch oraz PlayerUnknown's Battlegrounds. Wśród fanów esportu w Stanach Zjednoczonych, to Overwatch jest tytułem, któremu powinno poświęcać się więcej uwagi w branży. PUBG natomiast po siedmiu miesiącach od premiery może pochwalić się ponad 200 mln unikalnych widzów.
Can't get enough @pubattlegrounds action? Check out our recap video from #IEM Oakland! pic.twitter.com/qBQojYM0ts
— Intel®ExtremeMasters (@IEM) 11 grudnia 2017
ZOBACZ WIDEO: Morawiecki: dobrze, że nam Lewandowskiego nie zabrali