KOMUNIKAT NR 101/2014
Główna Komisja Sportu Żużlowego
2. Obsada sędziowska:
DM II Liga
3 runda finałowa: 28 września 2014 (niedziela)
Speedway Wanda Instal Kraków - MDM Komputery Dreier ŻKS Ostrovia, godz. 15:00
Sędzia: P. Nowak
na wniosek ŻKS Ostrovia wyznaczono komisarza toru: J. Piekarski
na wniosek ŻKS Ostrovia wyznaczono Przewodniczącego Jury Zawodów: K. Gałańdziuk
Pierwsze posiedzenie Jury: 6 godzin przed zawodami
źródło: PZM
Tor przyczepny, a tor twardy, na jakim uzyskuje się lepsze rezultaty?- Efekty można osiągnąć zarówno na twardym, jak i na miękkim torze. Niekiedy w komentarzach słyszę, że ciekawe zawody mogą odbywać się tylko na torze przyczepnym lub tylko na twardym. To bzdura! Tor twardy również może być przyczepny. Choćby tor w angielskim King's Lynn - zazwyczaj jest twardy, a zarazem bardzo przyczepny, wymagający od silników bardzo dużej mocy. Bo wiele zależy od rodzaju nawierzchni. Na pewno czasy godne rekordów toru osiąga się na torach przyczepnych, ale w żużlu chodzi głównie o widowisko, mijanki i spektakularne akcje. Nie o osiąganie najlepszych czasów. Zazwyczaj najciekawsze widowiska dzieją się na torach przygotowanych po prostu dobrze, czyli bez dziur, kolein, z rozsądną ilością tzw. luźnej nawierzchni. Pamiętajmy o tym, że wpływ na warunki na torze mają też pogoda oraz ocena komisarza toru, który nadzoruje jego przygotowania. W ostatnich latach głównie tłumiki wymusiły przygotowywanie nieco bardziej twardych torów, gdyż spadki mocy na torach przyczepnych znacznie ograniczają możliwość skutecznego ataku. Czytaj całość
.........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przeciez to jest kabaret