Regulamin Finansowy proszkoleniowy?

Proponowany przez Enea Ekstraligę Regulamin Finansowy ma ograniczyć wydatki klubów żużlowych. Jednym z zapisów, które mają do tego doprowadzić jest punkt dotyczący kontraktów amatorskich. Czy otworzy on furtkę klubom do szkolenia młodzieży?

W tym artykule dowiesz się o:

Nie tylko prezesi klubów Ekstraligi narzekają na coraz większe koszty szkolenia młodych zawodników. Zdaniem wielu z nich, bardziej opłacało się kontraktować młodzieżowców z innych krajów. Nie jest wykluczone, że wprowadzenie Regulaminu Finansowego zmieni nastawienie żużlowych włodarzy do tej kwestii. Wszystko w związku z wprowadzeniem kontraktów amatorskich. Przypomnijmy, że limit wydatków danego klubu będzie wynosił 4,5 miliona złotych netto. Do tej kwoty nie będą jednak wliczane wydatki związane ze szkoleniem młodzieży (z pewnymi ograniczeniami).

Klub będzie mógł zawrzeć kontrakt amatorski z krajowym zawodnikiem młodzieżowym do lat 19 posiadającym indywidualną KSM nie większą niż 4,00. Kontrakt będzie przewidywał, iż klub ten ponosi wszelkie wydatki związane ze szkoleniem, startami i utrzymaniem zawodnika w danym sezonie. Limit wydatków przypadający na danego zawodnika młodzieżowego będzie jednak uzależniony od jego KSM. Wydatki klubu związane z kontraktem amatorskim krajowego zawodnika młodzieżowego do lat 19 posiadającego indywidualną KSM do 2,99 nie będą wliczane do limitu wydatków na klub 150 000 zł netto na sezon. W przypadku zawodników z KSM w granicach 3,00 - 4,00 limit wyniesie 300 000 zł netto.

Wprowadzenie kontraktów amatorskich w perspektywie Regulaminu Finansowego ma o tyle duże znaczenie, że wielce prawdopodobne jest przeforsowanie pomysłu, który zakłada, że od sezonu 2013 pod numerami 6 i 7 oraz 14 i 15 mieliby startować jedynie zawodnicy krajowi z KSM nie większym niż 4,00. Z pewnością wiąże się to z oszczędnościami finansowymi, ale również wpłynie na obniżenie poziomu sportowego Enea Ekstraligi. Jedynym wyjściem dla zdolnych młodzieżowców z KSM powyżej 4,00 będzie start pod numerami 1-5 i 9-13.

Komentarze (40)
matio 3 KSM KROSNO - zawsze JASKÓŁKI
30.05.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
POMYSLCIE LUDZIE JACEK REMPAŁA -TUNER ZA REMONT 1 SILNIKA BIERZE WIECEJ NIŻ ZA CAŁY ROK STARTÓW PO 400 PLN ZA PUNKT W 2 LIDZE I RYZYKOWANIE ZYCIA !!! CZY KTOŚ TU JEST IDIOTĄ Z NAS DWOCH ,BO MYŚ Czytaj całość
matio 3 KSM KROSNO - zawsze JASKÓŁKI
30.05.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
TO KOMPLETNA BZDURA I LEWA KASA !!! JUZ TERAZ JEST W 1 I 2 LIDZE JEST PRZEKRĘT NA PRZEKRECIE A TU JESZCZE ZAWODOWĄ I NIEZALEŻNA podkreslam te dwa wyrazy !!! EKSTRALIGĘ ☺ CHCĄ SKOŃCZYC !!!!! SA Czytaj całość
avatar
smok
29.05.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
To jest sposób na dojenie kasy, bo kluby nie będą płaciły 4 i pół, ale 4 i pół opłaty transferowe. Więc Ci najbogatsi będą i tak płacili dużo, tyle że do kieszeni nie zawodników, a działaczy. Czytaj całość
avatar
RECON_1
29.05.2012
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Szlag mnie juz trafia, co mysl to "madrzejsza", skad oni biora te pomysly? Jak mozna promowac speedway skoro co roku sa zmiany, rok w rok komplikuja zasady i to ma przyciagnac ludzi? Kiedys zan Czytaj całość
avatar
kedzior
29.05.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Po 50 latach kibicowania zastanawiam się czy dalej będzie warto!