Główna Komisja Sportu Żużlowego informuje, że we wszystkich zawodach żużlowych pod egidą Polskiego Związku Motorowego w sezonie 2010 używane będą nowo homologowane tłumiki przez FIM (homologacja wszystkich tłumików używanych do roku 2009 jest nieaktualna).
Nowo homologowane tłumiki będą używane we wszystkich imprezach żużlowych pod egidą FIM (z wyłączeniem Speedway Grand Prix) i UEM oraz następujących federacji: ACCR (Czechy), DMU (Dania), FMI (Włochy), MAMS (Węgry), SVEMO (Szwecja), NMF (Norwegia), FFM (Francja), DMSB (Niemcy), SML (Finlandia), HMS (Chorwacja), AMZS (Słowenia), MFR (Rosja), KNMV (Holandia) i ACU/BSPA (Wielka Brytania ).
W sprawie rozgrywek Ekstraligi Żużlowej nie zajmujemy stanowiska.
Pan Krzysztof Cegielski prezes Stowarzyszenia Żużlowców został poinformowany o tym fakcie w ubiegłym roku.
Ponadto w dniu 16.01.2010 w Sanoku odbyła się Runda Kwalifikacyjna do Mistrzostw Świata w wyścigach na lodzie. Podczas tych zawodów wszyscy zawodnicy byli zobligowani do startu na motocyklach z nowo homologowanymi tłumikami. Pragniemy zwrócić uwagę, że opinie kibiców, działaczy, dziennikarzy były podobne. Praktycznie nie jest zauważalna różnica pomiędzy głośnością "starych" i "nowych" tłumików. Również w innych zawodach rozegranych w tym roku stosowano "nowe tłumiki" z podobnym skutkiem.
Główna Komisja Sportu Żużlowego