Zapasy dały Polsce aż 26 medali olimpijskich, w tym pięć złotych. Tylko lekkoatleci (57), bokserzy (43) i ciężarowcy (34) mieli większy wkład w polską zdobycz medalową. Z drugiej strony po IO 1996 w Atlancie, z których nasi zapaśnicy przywieźli trzy złota, srebro i brąz, Polacy zdobyli tylko trzy brązowe medale - po jednym w Pekinie, Londynie i Rio de Janeiro.
Ministerstwo Sportu i Turystyki chce przywrócić dyscyplinie świetność i w związku z tym nowym strategicznym sponsorem Polskiego Związku Zapaśniczego została Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. Współpracę między PZZ a spółką Skarbu Państwa podjęto w ramach Kodeksu Dobrych Praktyk Sponsoringowych - dokumentu opracowanego m.in. przez MSiT. To pierwszy tytularny sponsor w historii PZZ.
- Zapasy mają piękną tradycję i duży potencjał medalowy. Kodeks Dobrych Praktyk Sponsoringowych powstał po to, by wspierać takie dyscypliny. Polskie zapasy jeszcze nigdy nie miały tak silnego partnera. Wierzę, że to początek licznych sukcesów - powiedział przy okazji podpisania umowy minister sportu, Witold Bańka.
- PWPW jest instytucją zaufania publicznego, a wsparcie inicjatyw sportowych takich jak zapasy, wolnych od agresywnych zachowań i niejasnej rywalizacji, wpisuje się w ten wizerunek - dodał prezes PWPW, Piotr Woyciechowski.
ZOBACZ WIDEO Kawulski o budżecie gali KSW 39 i przyszłości Chalidowa
PWPW została nie tylko strategicznym sponsorem Polskiego Związku Zapaśniczego, ale także tytularnym sponsorem Krajowej Ligi Zapaśniczej, która od teraz będzie nosiła nazwę nazwę "PWPW Krajowa Liga Zapaśnicza". To rozgrywki powołane do w marcu 2015 roku. W I edycji wzięło udział sześć klubów: AKS Białogard, AKS Wrestling Team Piotrków Trybunalski, AZ Supra Brokers Wrocław, AZS-AWF Warszawa, Unia Racibórz i WKS Grunwald Poznań. Pierwszym mistrzem Polski został Wrestling Team Piotrków Trybunalski.
- Podpisanie umowy sponsoringowej z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych jest kolejnym etapem budowy marki i prestiżu rozgrywek Krajowej Ligi Zapaśniczej. Wysoki poziom organizacyjny jak i nieustannie rosnący zasięg medialny KLZ, sprawiły, że rozgrywki te stały się atrakcyjnym produktem dla sponsorów. Gorąco wierzę, że zaangażowanie nowego sponsora tytularnego ligi, Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, jeszcze bardziej wpłynie na promocję i atrakcyjność tych rozgrywek - oświadczył prezes KLZ, Damian Fedorowicz.