Ogrom pracy Kubicy i jego zespołu. Zobacz, jak mu poszło w Ferrari

Materiały prasowe / Orlen Team / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Orlen Team / Na zdjęciu: Robert Kubica

Robert Kubica ma za sobą kolejną sesję testową w samochodzie Ferrari. Była ona udana dla ekipy AF Corse. Włosi znów zameldowali się w czołówce długodystansowych mistrzostw świata. Indywidualnie Kubica znalazł się jednak na dalszej pozycji.

W tym artykule dowiesz się o:

AF Corse zdaje się potwierdzać, że jest dobrze przygotowane do nowego sezonu długodystansowych mistrzostw świata. W poniedziałkowej sesji prologu WEC zespół Roberta Kubicy został sklasyfikowany na szóstym miejscu. To dobry rezultat biorąc pod uwagę, że każdy z członków załogi ma wręcz zerową wiedzę o Ferrari 499P.

Wtorkowy poranek okazał się niewiele gorszy dla Polaka i jego zespołowych partnerów. Po raz kolejny najlepszy rezultat dla załogi numer 83 wykręcił Yifei Ye. Pokonanie jednego "kółka" toru Losail w czasie 1:42.215 dało AF Corse dziewiątą pozycję. Chińczyk wykonał przy tym tytaniczną pracę nad tempem wyścigowym, zaliczając szereg dłuższych przejazdów.

Sam Kubica nie poświęcił zbyt wielu czasu na jazdę na torze. Wpływ na to miał zaburzony harmonogram sesji, która została przerwana czerwoną flagą po problemach technicznych z jednym z samochodów Alpine. Francuzi w tym roku debiutują w długodystansowych mistrzostwach świata WEC z modelem A424 i należy się liczyć z tym, że będzie on cierpieć na "choroby wieku dziecięcego".

ZOBACZ WIDEO: Dramat Mameda Chalidowa. "Wszystkie kości przesunięte"

Najlepsze okrążenie Roberta Kubicy zamknęło się w czasie 1:42.913. Był to indywidualnie 31. rezultat spośród 45 kierowców. Nieznacznie wolniejszy był trzeci z kierowców AF Corse - Robert Shwartzman. Rosjanin zapisał przy swoim nazwisku wynik 1:43.257.

Na czele stawki WEC po trzeciej sesji testowej znalazło się Porsche. Wszystko za sprawą świetnego okrążenia Frederica Makowieckiego. Francuz polskiego pochodzenia uzyskał czas 1:41.223. Był to wynik o 0,992 s lepszy od tego, jaki uzyskała załoga Roberta Kubicy.

We wtorek na torze Losail przewidziano jeszcze jedną sesję testową, po czym prolog WEC dobiegnie końca. Następnie zespoły będą miały dzień odpoczynku, a w czwartek rozpoczną się treningi przed 1812 km Katar. Pierwszy wyścig WEC sezonu 2024 zaplanowano na sobotę (2 marca).

Prolog WEC - 2. dzień - wyniki sesji porannej:

Poz.KlasaZespółZałogaCzas/strata
1. Hypercar Porsche Penske Motorsport Campbell-Christensen-Makowiecki 1:41.223
2. Hypercar Peugeot TotalEnergies di Resta-Duval-Vandoorne +0.037
3. Hypercar Porsche Penske Motorsport Estre-Lotterer-L. Vanthoor +0.197
4. Hypercar Peugeot TotalEnergies Jensen-Mueller-Vergne +0.399
5. Hypercar Cadillac Racing Bamber-Lynn-Bourdais +0.429
6. Hypercar Toyota Gazoo Racing Conway-de Vries-Kobayashi +0.566
7. Hypercar Hertz Team JOTA Stevens-Ilott-Nato +0.860
8. Hypercer Ferrari Pier Guidi-Calado-Giovinazzi +0.985
9. Hypercar AF Corse Kubica-Ye-Shwartzman +0.992
10. Hypercar BMW M Team WRT van der Linde-Frijns-Rast +1.144
11. Hypercar Hertz Team JOTA Button-Hanson-Rasmussen +1.181
12. Hypercar Alpine Endurance Team Lapierre-Schumacher-Vaxiviere +1.451
13. Hypercar BMW M Team WRT D. Vanthoor-Marciello-Wittmann +1.465
14. Hypercer Toyota Gazoo Racing Buemi-Hartley-Hirakawa +1.473
15. Hypercar Alpine Endurance Team Chatin-Habsburg-Milesi +1.555
16. Hypercar Ferrari Fuoco-Molina-Nielsen +1.582
17. Hypercar Lamborghini Iron Lynx Bortolotti-Kwiat-Mortara +1.614
18. Hypercar Proton Competition Tincknell-Nani-Andlauer +2.045
19. Hypercar Isotta Fraschini Serravalle-Bennett-Vernay +3.102

Czytaj także:
- Szykują bat na najlepsze ekipy w F1. Koniec z obchodzeniem regulaminu?
- Raport na ponad 100 stron. Ważą się losy szefa Red Bulla

Komentarze (1)
avatar
Nawod
27.02.2024
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Czy ORLEN przestanie sponsorować tego nieudacznika?