Lotos Trefl - Cuprum: Wyrównany mecz w Gdańsku, niezastąpiony Dmytro Paszycki

WP SportoweFakty / Iza Zgrzywa
WP SportoweFakty / Iza Zgrzywa

W zaciętym pojedynku 7. kolejki PlusLigi Lotos Trefl Gdańsk w tie-breaku pokonał Cuprum Lubin. O zwycięstwie zadecydowały niuanse, a gra była bardzo wyrównana, co potwierdzają statystyki.

Najlepiej punktującym zawodnikiem meczu był Łukasz Kaczmarek, atakujący Cuprum Lubin. Najwięcej punktów dla Lotosu Trefla Gdańsk  zdobył środkowy, Dmytro Paszycki. Takim samym wynikiem po stronie lubinian mógł pochwalić się Robert Täht.

W ataku nieco lepsi byli gdańszczanie, wśród których najwyższą skutecznością mógł pochwalić się kapitan, Bartosz Gawryszewski (86 proc.). Całkiem nieźle spisali się w tym elemencie także inni środkowi - Dmytro Paszycki (72 proc.) i Piotr Hain (71 proc.). Na tej pozycji w ataku nie poradził sobie tylko Marcus Bohme (40 proc.), jednak podstawowym zadaniem przyjmującego jest blok, tym zaś Boehme punktował najczęściej, zatrzymując rywali na siatce czterokrotnie.

W bloku również gdańszczanie byli minimalnie czujniejsi, choć trzeba przyznać, że w tym elemencie statystyki wyrównały się późno. Po pierwszym secie gospodarze mieli na koncie siedem punktowych bloków, a goście ani jednego.

Obydwa zespoły zaprezentowały się też podobnie na zagrywce. Również w tym elemencie bezkonkurencyjny okazał się Paszycki - w polu serwisowym stawał 21 razy, posłał na stronę rywali cztery asy, a pomylił się przy tym tylko trzykrotnie. Najwięcej błędów na zagrywce popełnił Boehme - zepsuł 7 na 12 serwisów.

Myślę, że jest prawdziwe - wyznał

W przyjęciu zagrywki różnica w statystykach jest już wyraźniejsza - Lotos Trefl zanotował 49 proc. przyjęcia pozytywnego, Cuprum tylko 37 proc. Jednak w przyjęciu perfekcyjnym to przyjezdni mają większą skuteczność - 23 proc. przy 14 proc. ekipy z Gdańska.

Porównanie statystyk:

Lotos Trefl GdańskElementCuprum Lubin
9 Asy serwisowe 8
15 Błędy przy zagrywce 16
49 proc. (8 błędów) Przyjęcie pozytywne 37 proc. (9 błędów)
48 proc. (53/111) Skuteczność w ataku 45 proc. (54/120)
8 Błędy w ataku 8
13 Bloki 12
Źródło artykułu: