Citroen wciąż liczy na sukcesy w WRC mimo cięć budżetowych

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Sebastien Loeb za kierownicą Citroena
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Sebastien Loeb za kierownicą Citroena
zdjęcie autora artykułu

Dyrektor generalny koncernu samochodowego PSA Groupe, Carlos Tavares, odrzuca sugestie, iż obniżenie budżetu Citroena może wpłynąć negatywnie na jego szanse na zdobycie tytułu w WRC.

W tym artykule dowiesz się o:

W poprzedniej edycji rajdowych mistrzostw świata Citroen Total World Rally Team zaliczył jedną z najgorszych kampanii w swojej historii, zajmując ostatnią pozycję. Źródła bliskie francuskiej stajni donoszą, iż w związku z tym szefostwo grupy zarządzającej marką - PSA Groupe - obcięło tegoroczny budżet zespołu.

Dyrektor generalny PSA Carlos Tavares nie uważa jednak, by to finanse decydowały o ewentualnym braku powodzenia Citroena. - W poprzednim roku nas pokonano. Byliśmy na czwartym miejscu wśród czterech zespołów. A mimo tego dysponowaliśmy budżetem większym od ekipy, która zdobyła tytuł (M-Sport), co oznacza, że pieniądze nie dają wyników - oświadczył Tavares.

Citroen przed sezonem nie dokonał żadnych zmian na stanowisku podstawowych kierowców. Teoretycznie na rynku dostępni byli czołowi zawodnicy MŚ - Sebastien Ogier i Ott Tanak, ale żaden z nich nie wylądował we francuskim zespole, który zresztą, jak zapewnił Tavares, nie stawiał sobie za priorytet zatrudniania jednej z obecnych gwiazd WRC.

- Nasza filozofia nie opiera się na kupowaniu najlepszych kierowców i tworzeniu największego budżetu. Nie jesteśmy firmą napędzaną pieniędzmi. Najważniejszym czynnikiem jest wiedza, wytrwałość i zdolność do podnoszenia się po porażkach - powiedział Tavares.

Najistotniejszą reformą w zespole w porównaniu do nieudanego sezonu 2017 była więc zmiana na stanowisku dyrektora generalnego zespołu. Pierre Budar objął posadę, mając pełne poparcie PSA, lecz koncern liczy na szybkie odwrócenie negatywnego trendu.

- To normalne, że w pewnym momencie mogliśmy zawieść. Peugeot Sport w pierwszym roku powrotu do Rajdu Dakar poniósł klęskę, a w kolejnych trzech latach triumfował - przypominał Tavares. - Jestem w stanie zrozumieć, że nasze zespoły mogą mieć gorszy rok, o ile zachowują się jak najlepsi sportowcy, wyciągają wnioski z porażek i robią wszystko, by to zmienić - dodał.

Citroen rozpoczął nowy sezon WRC od zdobycia 18 punktów w Rajdzie Monte Carlo. Więcej "oczek" podczas pierwszej rundy MŚ zgromadziły M-Sport Ford i Toyota. Gorzej wypadł tylko Hyundai.

ZOBACZ WIDEO Robert Kubica trzecim kierowcą Williamsa. "Pukał do drzwi F1, teraz do nich wali"

Źródło artykułu: