Paris Saint Germain inwestuje w esport

PAP/EPA /  EPA/ETIENNE LAUREN
PAP/EPA / EPA/ETIENNE LAUREN

Paris Saint Germain wchodzi na rynek esportowy. Słynny francuski klub związał się ze specjalizującą się w tej dziedzinie firmą Webedia group. O tym, w jaki sposób zaangażuje się w sport elektroniczny, poinformuje pod koniec października.

W tym artykule dowiesz się o:

"Z 256 milionami fanów i rocznym wzrostem na poziomie 10 procent, esport staje się coraz popularniejszy wśród młodych ludzi, w szczególności wśród 'millenialsów'. Stając się pierwszym francuskim klubem w tym sektorze, Paris Saint-Germain zamierza zacieśnić swoje więzi z tymi wiernymi fanami, przyciągnąć nowych kibiców i zwiększyć rozpoznawalność marki na świecie" - napisano w oficjalnym oświadczeniu klubu.

Na starcie PSG będzie polegało na doświadczeniu grupy Webedia, zajmującej się między innymi organizowaniem turniejów oraz wyszukiwaniem esportowych talentów i wspieraniem ich karier.

- Wchodzimy na ten rynek z wielkimi ambicjami, bardzo chcemy, by nasze drużyny weszły do historii rozgrywek esportowych - powiedział Fabien Allegre, dyrektor PSG do spraw marketingu i dywersyfikacji marki.

Szczególny dotyczące zaangażowania paryskiego klubu w esport zostaną podane pod koniec października. Najbardziej prawdopodobne jest stworzenie przez PSG drużyny esportowej w najpopularniejszej grze tego typu na świecie - League of Legends.

Paris Saint Germain nie jest pierwszym słynnym klubem piłkarskim, który postanowił zainwestować w sport elektroniczny. Wcześniej na tym rynku pojawiły się Manchester City, Sporting Lizbona i Valencia CF.

ZOBACZ WIDEO: PSG zwycięskie, Lewczuk nie zatrzymał Cavaniego - zobacz skrót [ZDJĘCIA ELEVEN]

Źródło artykułu: