Zmiana nazwy symbolizuje nowy etap w zarządzaniu rozgrywkami. Zmiany jakościowe, które wiążą się ze zmianą systemu organizacji zobaczymy podczas rundy wiosennej rozgrywek. Podczas spotkania w Warszawie, w obecności nie tylko przedstawicieli wszystkich klubów I ligi, ale też Polskiego Związku Piłki Nożnej i telewizji Orange sport, która transmituje rozgrywki, podjęto strategiczne decyzje, które w najbliższych miesiącach powinny znacząco podnieść poziom organizacji i zarządzania rozgrywkami zaplecza ekstraklasy. Celem zmian jest polepszenie aspektu marketingowego i wizerunkowego I ligi.
Nowy wizerunek będzie budowany m. in. dzięki użyciu identyfikacji wizualnej. Kluby I ligi otrzymały już m.in. naszywki na koszulki, banery na stadion, ścianki konferencyjne i centralną tablicę z nowym logotypem rozgrywek. Ponadto reorganizacji uległa praca biura PLP, które zyskało nową siedzibę w PZPN.
Kolejne plany to m.in. uruchomienie dedykowanych serwisów internetowych oraz wiosenna kampania reklamowa w Orange sport. Nowy serwis internetowy ma być współtworzony przez kluby występujące w I lidze. W związku z wprowadzeniem tego projektu zaplanowano szkolenie dla rzeczników prasowych klubów.
Rozpoczęto także pracę nad stworzeniem podręcznika I ligi, który będzie zawierał uchwały, regulaminy oraz jednolite wzory umów i dokumentów, a także przepisy PZPN, podręcznik licencyjny, terminarz i regulamin rozgrywek I ligi.
Piłkarska wiosna na zapleczu ekstraklasy rozpocznie się już na początku marca.