Mundial 2018. Adam Nawałka stracił najwięcej na wizerunku

Getty Images / Richard Heathcote / Na zdjęciu: Adam Nawałka
Getty Images / Richard Heathcote / Na zdjęciu: Adam Nawałka

Eksperci nie mają wątpliwości: największym przegranym mundialu jest Adam Nawałka, którego reputacja mocno ucierpi. On stracił najwięcej na wizerunku.

- Selekcjoner, nie znęcając się nad nim specjalnie, sprawiał wrażenie pogubionego. Doceniając wszystko co zrobił dla tej kadry w przeszłości, jak odmienił naszą reprezentację - dziś poniósł klęskę. Zmonetyzował swój wizerunek przed mundialem, dziś nie powinien jednak liczyć na nowe kontrakty reklamowe - analizuje w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl Piotr Glinkowski z Arskom Group.

- Przez ostatnie lata wypracował sobie wizerunek stratega, analityka, człowieka podejmującego logiczne decyzje. Na mundialu natomiast zaprzeczył tym wszystkim swoim, podstawowym cechom wizerunkowym. Fatalna taktyka, złe wybory i decyzje, pomyłki, okropna komunikacja po przegranych - wylicza Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

Pod ostatnim komentarzem Pawła Kapusty, dziennikarza WP SportoweFakty, zapytaliśmy w ankiecie: kto z polskiej kadry zawiódł cię najbardziej na mundialu? Głosowało 74 tys. kibiców i najwięcej z nich wskazało właśnie Adama Nawałkę (37 proc.).

Glinkowski, ekspert od marketingu sportowego, jest zdania, że Nawałka nie zniknie z reklam. - Nerwowe ruchy na tym polu mogą wyłącznie zaszkodzić marce. Wszak sponsoring to nie tylko podpinanie się pod sukces. To budowanie więzi, wspieranie, a przede wszystkim trwanie. Trwanie nawet wtedy gdy sponsorowany leży na deskach - zauważa.

Polacy na mundialu w Rosji przegrali z Senegalem (1:2) i Kolumbią (0:3), wygrali tylko z Japonią (1:0) i po fazie grupowej wrócili do domu.

ZOBACZ WIDEO Mundial 2018. Sylwia Dekiert: Myślę, że Nawałka nie pozostanie na stanowisku. Nie dlatego, że był złym trenerem

Źródło artykułu: