Godzinna sesja kwalifikacyjna, jak dotychczas, będzie podzielona na trzy etapy. Otworzy ją 20 minutowa część, po której odpadnie najsłabsza ósemka, w kolejnej pożegna się następnych ośmiu kierowców, a najlepsza dziesiątka przez 10 minut będzie walczyć o pole position. W związku z zakazem dotankowywania bolidów w tracie wyścigów, Q3 również będzie odbywać się z małą ilością paliwa w bolidach.
W opublikowanych regulaminach utrzymany został system punktowy, mimo że Bernie Ecclestone usilnie nalegał, aby zmienić go na system medalowy.
Zwiększona została minimalna waga bolidów do 620 kg, aby zrównoważyć dodatkowy ciężar spowodowany systemem KERS. Przyszłoroczne regulacje dopuszczają używanie Systemu Odzyskiwanie Energii Kinetycznej, mimo iż Stowarzyszenie Zespołów Formuły 1 wcześniej ustaliło, że ekipy zrezygnują z tego urządzenia.
Utrzymane zostały także koce grzewcze na koła, które wydawało się, że odejdą w zapomnienie w ramach redukcji kosztów funkcjonowania zespołów.