To efekt zamieszania powstałego po GP Monako, którego największą ofiarą stał się Michael Schumacher ukarany 20 sekundami za wyprzedzenie Fernando Alonso na ostatnim zakręcie.
- Problemy zidentyfikowane podczas ostatniego okrążenia Grand Prix Monako w ramach Mistrzostw Świata Formuły Jeden w sezonie 2010 pokazały brak przejrzystości w stosowaniu przepisu zakazującego wyprzedzania za samochodem bezpieczeństwa - przyznała FIA w oświadczeniu.
- Dostosowania są niezbędne dla wyjaśnienia procedury, której bolidy muszą przestrzegać, gdy wyścig na ostatnim okrążeniu jest kontrolowany przez samochód bezpieczeństwa, upewniając się równocześnie o przejrzystości komunikatów dla zespołów i kierowców.
- Zmiany mają pomóc uniknąć w przyszłości problemu, który wystąpił podczas Grand Prix Monako.
- Komisja Formuły Jeden, na wniosek Sportowej Grupy Roboczej F1, przedstawi poprawkę przepisów sportowych w tym zakresie. Zmiany te zostaną rozpatrzone przez Światową Radę Sportów Motorowych w trakcie najbliższego jej posiedzenia w Genewie, dnia 23 czerwca - głosi oświadczenie.