Agencja będzie koncentrować się na tworzeniu kompleksowych projektów, które nie tylko zwiększają rozpoznawalność marek poprzez sport, także przekładają się na konkretne efekty biznesowe.
Sport od zawsze budzi silne emocje i angażuje miliony odbiorców. Sporting Agency powstała, aby pomóc markom wykorzystać ten potencjał w sposób strategiczny i mierzalny. Nowa marka łączy wiedzę i doświadczenie Grupy K+, specjalizującej się w komunikacji i marketingu w obszarze sportu, z kreatywną siłą DDB – jednej z najbardziej efektywnych i nagradzanych agencji reklamowych w Polsce. Dzięki temu marki będą mogły liczyć na kompleksowe podejście obejmujące analizę, strategię, kreację, realizację i ewaluację działań w przestrzeni sportowej. Na czele Sporting Agency stanie Łukasz Banaszak, dotychczas związany ze Stowarzyszeniem Sport Biznes Polska. Jego wieloletnie doświadczenie w budowaniu relacji między światem sportu a biznesem będzie kluczowe w kształtowaniu nowej marki jako strategicznego partnera dla brandów i organizacji sportowych.
- Budując od wielu lat przestrzeń do współpracy pomiędzy biznesem a sportem, widzę, jak duże jest zapotrzebowanie na nowe podejście do tego obszaru. Rynek potrzebuje nie tylko kreatywnych kampanii, ale także kompleksowego wsparcia w budowaniu wartości marek w sporcie. Sporting Agency to miejsce, gdzie łączymy wiedzę, doświadczenie i świeże spojrzenie, aby tworzyć nowe możliwości dla marek i organizacji sportowych – powiedział Łukasz Banaszak, dyrektor zarządzający Sporting Agency.
Na polskim rynku do tej pory brakowało podmiotu, który kompleksowo łączyłby kompetencje marketingowe, strategiczne i kreatywne w obszarze sportu. Marki coraz częściej dostrzegają potencjał tej przestrzeni, ale brakuje im narzędzi i ekspertów, którzy pomogliby im skutecznie ją wykorzystać. Sporting Agency odpowiada na tę lukę, oferując zintegrowane podejście do marketingu sportowego, które ma przekładać się na konkretne wyniki biznesowe.
- Jako Grupa K+ od lat pomagamy klientom skutecznie angażować się w świat sportu, wychodząc poza klasyczne działania PR, koncentrując się na wymiernych rezultatach. W Sporting Agency łączymy analitykę, strategię i dogłębną znajomość rynku, aby tworzyć działania, które nie tylko przyciągają uwagę, ale przede wszystkim budują trwałe relacje między markami a fanami sportu – podkreślił Tomasz Alberski, managing partner Grupy K+.
Jednym z wyróżników nowej marki będzie innowacja i kreatywność. Sporting Agency ma korzystać z doświadczenia DDB w budowaniu marek i projektowaniu zintegrowanych kampanii, które angażują odbiorców, wywołują emocje i wyróżniają się na tle tradycyjnych działań sponsoringowych. To podejście pozwoli markom nie tylko być obecnym w świecie sportu, ale aktywnie kształtować jego narrację i stawać się częścią sportowej kultury.
- W DDB wierzymy, że tylko prawdziwe emocje budują silne marki, a sport wzbudza masowo przeżywane emocje, dodające życiu konsumentek i konsumentów koloru i treści. Dlatego większość marek powinno rozważyć zaangażowanie w sport. W zmieniającym się i skrajnie rozdrobnionym współczesnym krajobrazie mediowym sport daje szansę na budowę zauważalnych i angażujących platform oraz kanałów komunikacji. Połączenie wartości z kreatywnością i technologią może dać marce prawdziwą trampolinę do sukcesów - powiedział Szymon Gutkowski, dyrektor zarządzający DDB Warszawa.
Istotnym wyróżnikiem Sporting Agency ma być także możliwość precyzyjnego mierzenia efektów działań marketingowych w sporcie. Firmy często inwestują w ten obszar intuicyjnie, bez narzędzi pozwalających na ocenę skuteczności kampanii. Jak podkreślają założyciele, nowa marka, dzięki wsparciu należącej do Grupy K+ agencji badawczo-konsultingowej Sponsoring Insight, dostarczy rozwiązania analityczne, które pokażą realny wpływ inwestycji – zarówno na rozpoznawalność brandu, jak i wyniki biznesowe. Dzięki temu marki będą mogły podejmować lepiej uzasadnione decyzje i skuteczniej wykorzystywać sport w swoich strategiach.