Frekwencja EBL. Anwil Włocławek na 1. miejscu. Duża przewaga nad rywalami

WP SportoweFakty / Rafał Sobierański / Na zdjęciu: oprawa kibiców Anwilu Włocławek
WP SportoweFakty / Rafał Sobierański / Na zdjęciu: oprawa kibiców Anwilu Włocławek

Anwil Włocławek miał po raz kolejny najwyższą frekwencję w Energa Basket Lidze. Brązowi medaliści z dużą przewagą wyprzedzili w tej klasyfikacji Polski Cukier i Stelmet Enea BC. Mecze polskiej ligi z trybun oglądało średnio 1708 kibiców.

3235 - tyle średnio kibiców przychodziło na mecze Anwilu Włocławek w sezonie 2019/2020. Na dwunastu spotkaniach pojawiło się łącznie 38 815 fanów.

Warto jednak zaznaczyć, że tylko podczas meczu ze Śląskiem Wrocław udało się zapełnić trybuny w całości.

Brązowi medaliści z dużą przewagą wyprzedzili w tej klasyfikacji Polski Cukier Toruń i Stelmet Enea BC Zielona Góra.

Na mecze toruńskiego zespołu średnio przychodziło 2548 osób, z kolei popisy mistrza Polski oglądało przeciętnie 2499 fanów. Na kolejnych miejscach Trefl Sopot (2405) i WKS Śląsk Wrocław (2185).

Najmniej kibiców przychodziło na mecze MKS-u Dąbrowa Górnicza (855), HydroTrucka Radom (861) i BM Slam Stali Ostrów Wielkopolski (944).

Mecze polskiej ligi z trybun oglądało średnio 1708 kibiców.

Zobacz frekwencję poszczególnych klubów Energa Basket Ligi:

Miejsce i nazwa klubuFrekwencja
1. Anwil Włocławek 3235
2. Polski Cukier Toruń 2548
3. Stelmet Enea BC Zielona Góra 2499
4. Trefl Sopot 2405
5. Śląsk Wrocław 2185
6. Start Lublin 2027
7. Enea Astoria Bydgoszcz 1833
8. Asseco Arka Gdynia 1627
9. Polpharma Starogard Gdański 1558
10. PGE Spójnia Stargard 1390
11. King Szczecin 1349
12. GTK Gliwice 1105
13. Legia Warszawa 988
14. BM Slam Stal Ostrów Wielkopolski 944
15. HydroTruck Radom 861
16. MKS Dąbrowa Górnicza 855


Spory zarobek na karnetach

Włocławianie przed rozpoczęciem tego sezonu sprzedali aż... 3100 karnetów. To także najlepszy pod tym względem wynik w całej Energa Basket Lidze. Pieniądze zarobione ze sprzedaży karnetów i biletów stanowiły całkiem pokaźną część budżetu klubu.

- Przychody z biletów to oczywiście spory odsetek tego, co zarabiamy. Do tego dochodzą gadżety zakupione w sklepiku klubowym - mówił przed startem sezonu Arkadiusz Lewandowski, prezes klubu.

Czytaj także:
EBL. Shawn Jones: Pokazałem, że mogę panować pod koszami (wywiad)
EBL. Nagrody za sezon 2019/2020. MVP i inni najlepsi. Kto błyszczał?
VTB. Stelmet Enea BC. Jest sukces, będzie premia. Janusz Jasiński mówi o kwotach

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Paul Pogba w koszulce giganta. Nie chodzi o Manchester United

Źródło artykułu: