Sport – inwestycja na wagę złota

Materiały prasowe / Sport – inwestycja na wagę złota
Materiały prasowe / Sport – inwestycja na wagę złota

Forum Wizja Rozwoju to największe wydarzenie gospodarcze w północnej Polsce. Już 26-27 sierpnia zgromadzi ekonomistów, przedsiębiorców, polityków i naukowców, którzy będą dyskutować i wyznaczać kierunki rozwoju polskiej gospodarki na najbliższe lata.

Nowością w programie konferencji jest blok tematyczny poświęcony inwestycjom oraz formom promocji związanym ze sportem.

Spółki Skarbu Państwa są od kilku lat największymi i najstabilniejszymi mecenasami sportu w Polsce. Grupa Orlen wspiera m.in. najlepszych polskich lekkoatletów, reprezentację siatkarzy i siatkarek, a także dwukrotnego żużlowego Indywidualnego Mistrza Świata Bartosza Zmarzlika i kierowcę Formuły 1 Roberta Kubicę. Ze sportem żużlowym od lat związana jest także Polska Grupa Energetyczna, będąca strategicznym sponsorem PGE Ekstraligi. Aktywne na polu sponsoringu sportowego są także m.in. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, spółka Lubelski Węgiel Bogdanka SA, Jastrzębska Spółka Węglowa czy Polska Grupa Górnicza, która wspiera piłkarską legendę z Górnego Śląska, czyli Górnika Zabrze.

To wsparcie przynosi wymierne efekty – na zakończonych niedawno Igrzyskach Olimpijskich w Tokio 9 medali dla naszego kraju wywalczyli lekkoatleci. Aż 5 z nich przywieźli do Polski sportowcy z Grupy Sportowej Orlen. To Anita Włodarczyk, Maria Andrejczyk, Paweł Fajdek oraz zawodniczki kobiecej i mieszanej sztafety 4x400 metrów: Justyna Święty-Ersetic, Małgorzata Hołub-Kowalik, Iga Baumgart-Witan i Anna Kiełbasińska. Dla porównania, 5 lat temu reprezentanci „królowej sportu" z igrzysk przywieźli 3 medale.

PKN Orlen to obecnie największy sponsor polskiego sportu. I z obranego kierunku nie zamierza się wycofywać – w styczniu 2021 roku koncern przedłużył współpracę z PKOl o kolejne cztery lata. Inwestycja w sport opłaca się nie tylko na poziomie biznesowym, ale także buduje wizerunek firmy, która dba nie tylko o prosty zysk ze sprzedaży produktów czy usług, ale jest także wrażliwa społecznie i wspiera w drodze do sukcesu tych, którzy na to wsparcie zasługują.

Już 27 sierpnia, na IV Forum Wizja Rozwoju eksperci porozmawiają właśnie o sponsoringu sportowym i korzyściach jakie ze sobą niesie. Będą wśród nich m.in. eurodeputowany i działacz sportowy Ryszard Czarnecki, Agata Pniewska, dyrektor biura marketingu sportowego, sponsoringu i eventów PKN Orlen oraz Bogusław Witkowski, prezes zarządu VBW sp. z o.o.

Partnerem Generalnym IV edycji Forum Wizja Rozwoju jest PKN Orlen. Partnerzy Strategiczni: BGK, Węglokoks S.A., KGHM Polska Miedź S.A.. Partnerzy Główni: Totalizator Sportowy sp. z o.o., Energa Grupa ORLEN. Partner Główny i Partner Hackathonu: Fundacja KGHM Polska Miedź S.A. Partnerzy+: PGNiG, Fundacja State of Poland. Partnerem II Pomorskiego Forum Kół Gospodyń Wiejskich jest Fundacja Lotto.

Źródło artykułu: