Międzynarodowa Federacja Samochodowa zwołała spotkanie z przedstawicielami wszystkich zespołów w dniu 21 lutego, podczas kolejnej tury przedsezonowych testów w Bahrajnie. Głównym tematem ma być zmiana formatu sesji kwalifikacyjnych od sezonu 2014.
Istnieją obawy, że w nadchodzącym sezonie kierowcy rywalizujący w decydującym segmencie czasówki, będą jeszcze bardziej skłonni do tego, aby nie wyjeżdżać na tor i zachować komplet świeżych opon na niedzielny wyścig. Zawodnicy z czołowej "10" są bowiem zobligowani do startu na oponach, których użyli w ostatniej części kwalifikacji.
Jak donosi branżowy serwis Autosport, istnieje kilka pomysłów, które miałyby zapobiec takim praktykom. Jedna z wersji zakłada, że kierowcy wystartowaliby w wyścigu na ogumieniu używanym w trakcie Q2. W takiej sytuacji nie musieliby oszczędzać opon w Q3.
Innym pomysł to udostępnienie kierowcom, którzy awansowali do finałowego segmentu kwalifikacji, dodatkowego kompletu opon, wyłącznie na walkę o pole position.
Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!
Aby zmiany zostały wprowadzone do regulaminu sportowego, muszą uzyskać jednomyślne poparcie wszystkich zespołów. Następnie wniosek zostanie przedstawiony Komisji F1 oraz oddany do ratyfikacji Światowej Rady Sportów Motorowych FIA przed otwierającym sezon Grand Prix Australii w dniu 16 marca.