Obiekt ten jest testowo popularny ze względu na łagodne warunki atmosferyczne panujące tu przez cały rok oraz techniczny układ pętli, który pozwala sprawdzić każdy aspekt pracy samochodu i ogumienia. Teoretycznie samochód, który jest szybki w Barcelonie, może być szybki na większości torów. Nad tym wszystkie zespoły będą ciężko pracować podczas najbliższych czterech dni.
Jesteś kibicem sportów motorowych? Mamy dla Ciebie nowy fanpage na Facebooku. Zapraszamy!
- Wszystkie zespoły będą miały w Barcelonie swoje nowe samochody i do dyspozycji dostaną pełną gamę opon Pirelli na sezon 2013. Barcelona jest torem, z którego ekipy mają już bardzo dużo danych, co jest użyteczne przy pracy porównawczej. Będzie zatem możliwe sprawdzenie, jak ich nowe samochody współpracują z najnowszą generacją opon, które są generalnie bardziej miękkie i szybsze, o celowo zwiększonej degradacji. Podczas pierwszej sesji testowej w Jerez czynnikiem ograniczającym była szorstkość nawierzchni i mamy nadzieję, że tym razem warunki będą bardziej reprezentatywne. Zawsze istnieje ryzyko w postaci niskiej temperatury otoczenia: w zeszłym roku mieliśmy nawet do czynienia z oblodzoną nawierzchnią o poranku... - powiedział Paul Hembery.
TESTY W PUNKTACH:
[list]
[/list]