Nowa aktualizacja w League of Legends - nerfy Vayne, Ornna i wiele innych!

Zdjęcie okładkowe artykułu: ESL / Na zdjęciu: kibice śledzą rozgrywkę w esporcie
ESL / Na zdjęciu: kibice śledzą rozgrywkę w esporcie
zdjęcie autora artykułu

Patch o numerze 8.2 przynosi nam szereg zmian - poza osłabieniami i wzmocnieniami dla niektórych bohaterów dodaje także kilka nowych rzeczy i naprawia stare błędy gry.

Poza aktualizacjami w wyglądzie grafik Miss Fortune, o których pisaliśmy wcześniej zamieszczamy także resztę zmian: Ekko Dodano premię do prędkości ataku na poziomie 1.

Ekko jest bliski efektywnego dżunglowania, a ta nieduża zmiana powinna mu pomóc w osiągnięciu tego celu bez sprawiania, że będzie przegięty w solowych alejach.

PREMIA DO PRĘDKOŚCI ATAKU NA POZIOMIE 1: Zmiana z 0% na 10%

Evelynn Zmniejszone obrażenia E.

Obrażenia eksplozywne Evelynn są zdecydowanie zbyt wysokie.

E - Smagnięcie NIEWZMOCNIONE OBRAŻENIA: 4% maksymalnego zdrowia celu (+2,5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) / zmiana na 3% maksymalnego zdrowia celu (+1,5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) WZMOCNIONE OBRAŻENIA: 6% maksymalnego zdrowia celu (+3,5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) /zmiana na  4% maksymalnego zdrowia celu (+2,5% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)

Ezreal Zmniejszone obrażenia Q na wczesnych poziomach.

Kleptomancja dramatycznie zmieniła krzywą mocy Ezreala, sprawiając, że dużo łatwiej jest mu wcześniej zdobyć Blask i Łzę Bogini - przedmioty, które są podstawą jego rozgrywki. W wyniku tego skoki mocy Ezreala (szczególnie przy Mocy Trójcy/Muramanie) pojawiają się wcześniej i dłużej wpływają na grę. Bezsensowny jest fakt, że posiada on bezpieczną fazę gry w alei (wręcz pomiata w niej niektórymi wrogami), a do tego jest najsilniejszym prowadzącym w środkowej fazie gry, więc zabieramy mu trochę siły we wczesnej fazie gry.

Q - Mistyczny Strzał OBRAŻENIA PODSTAWOWE: 35/55/75/95/115 pkt. / zmiana na 15/40/65/90/115 pkt.

Jinx Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku na wczesnych poziomach. Umiejętność bierna już się nie kumuluje, ale znosi limit prędkości ataku, kiedy Jinx jest podekscytowana. Prędkość ataku działka obrotowego już nie skaluje się z poziomem, ale ma lepsze skalowanie z rangą.

Chcemy podkreślić szalony charakter Jinx poprzez odebranie jej trochę bezpieczeństwa z wczesnej fazy gry, w zamian ulepszając jej możliwości zdobywania i powiększania przewagi. To znaczy, że poprawiamy jej zdolność niszczenia wież i wygrywania pojedynków, zakładając, że wcześniej zdobyła jakieś zabójstwa, oraz dajemy jej szansę wyjątkowej, kompletnej dominacji walk drużynowych, jeżeli się w nich rozkręci.

Podstawowe statystyki PODSTAWOWE OBRAŻENIA OD ATAKU 66 pkt. / zmiana na 61 pkt. PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU 2,41 pkt. / zmiana na  2,7 pkt.

Umiejętność bierna - Zabawmy Się! ZAKTUALIZOWANA - ZA DUŻO ZABAWY: Prędkość ataku pochodząca z Zabawmy Się! już się nie kumuluje. NOWOŚĆ - PONAD 9000: Jinx może przekroczyć limit prędkości ataku, gdy jest podekscytowana.

Q - Zmienianko! ZAKTUALIZOWANO - PRĘDKOŚĆ ATAKU DZIAŁKA OBROTOWEGO: 30/40/50/60/70% / zmiana na 30/55/80/105/130% USUNIĘTO - ZJINXOWANE: Działko obrotowe nie dostaje już prędkości ataku zależnej od poziomu Jinx.

Kha’Zix Zmniejszone skalowanie umiejętności biernej. Zwiększone skalowanie Q.

Kha’Zix powinien błyszczeć, kiedy może odizolować cel i użyć na nim wielu umiejętności jedna po drugiej. Aktualnie obrażenia jego umiejętności biernej są zbyt wysokie, co pozwala mu wygrywać nieodizolowane walki, z których nie powinien wychodzić zwycięsko. W związku z tym przenosimy trochę mocy z jego umiejętności biernej do Q.

Umiejętność bierna - Ukryte Zagrożenie SKALOWANIE: 0,4 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku / zmiana na 0,2 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku

Q - Zakosztuj Ich Strachu SKALOWANIE: 1,1 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku / zmiana na 1,2 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku

Malzahar Zmniejszone skalowanie Q. Zwiększony czas odnowienia R.

Kombinacja eksplozywna Malzahara działa troszkę zbyt dobrze, więc zmniejszamy częstotliwość, z którą może jej używać, i jej ogólne obrażenia.

Q - Zew Pustki SKALOWANIE: 0,8 pkt. mocy umiejętności / zmiana na 0,65 pkt. mocy umiejętności

R - Uścisk Piekieł CZAS ODNOWIENIA: 120/100/80 sek. / zmiana na 140/110/80 sek.

Nunu Nunu zadaje teraz dodatkowe obrażenia magiczne przy podstawowych atakach. W zwiększa teraz również moc umiejętności obydwu celów.

Na chwilę obecną Nunu po prostu nie jest zbyt dobry.

Q - Pożarcie NOWOŚĆ - TE RĘCE: Nakarmiony daje teraz dodatkowo 3/5/7/9/11 (+5 za każde 100 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych przy atakach podstawowych.

W - Wrząca Krew NOWOŚĆ - MAGICZNE PALCE: Teraz dodatkowo zwiększa moc umiejętności obydwu celów o 40% (maksymalne zwiększenie: 40/60/80/100/120 pkt.)

Ornn Ornn nie jest już niepowstrzymany, kiedy używa W. Zwiększony czas odnowienia R.

Najczęściej, aby skontrować bohaterów, którzy stoją w miejscu (albo jak w przypadku Ornna poruszają się powoli) i zadają ciągłe obrażenia, należy ich przemieścić. Fakt, że Ornn jest niepowstrzymany podczas używania W - Ognistego Miecha nie pozostawia graczom wielu opcji przeciwko niemu. Czas odnowienia jego superumiejętności również bardzo utrudnia przeciwnym drużynom agresywniejszą grę, więc go wydłużamy.

W - Ognisty Miech USUNIĘTO - NIE DO POWSTRZYMANIA: Ornn nie jest już niepowstrzymany podczas używania tej umiejętności.

R - Zew Boga Kuźni CZAS ODNOWIENIA: 130/100/70 sek. / zmiana na 140/120/100 sek.

Pantheon Zmieniamy sposób, w jaki namierzane umiejętności przyciągają agresję stworów, a to ma całkiem duży wpływ na funkcjonowanie umiejętności biernej Pantheona.

W - Egida Zeonii AGRESJA STWORÓW JEST PRZEGIĘTA: Nie blokuje już ataków stworów oblężniczych, ani nie jest przez nie zużywana.

Sona Zmniejszony koszt many Q.

Osłabienia Sony, które przeprowadziliśmy z powodu zmian w systemie run, były zbyt dotkliwe, więc przywracamy jej trochę zdolności do nękania wrogów w alei.

Q - Hymn Odwagi KOSZT 60/65/70/75/80 pkt. many / zmiana na 50/55/60/65/70 pkt. many

Vayne Zmniejszona prędkość ataku na poziom. Zmniejszona premia do obrażeń od ataku R.

Obecnie Vayne jest po prostu zbyt silna. Zwinne Nogi zapewniają jej łatwiejszą drogę do osiągnięcia późnej fazy gry, a kiedy już tam dotrze, dosłownie pływa w statystykach. Zamiast uderzać w jej fazę gry w alei (i całą presję kłaść na przeciwnym dolnym), zmniejszamy jej moc w późnej fazie gry.

Podstawowe statystyki PRZYROST PRĘDKOŚCI ATAKU: 4% / zmianaz na 3,3%

R - Godzina Sądu DODATKOWE OBRAŻENIA OD ATAKU: 30/50/70 pkt. / zmiana na 20/30/40 pkt.

Ponadto nastąpiła jedna zmiana w przedmiotach:

Zaklęcie: Runiczne Echa Zwiększono przywrócenie many za aktywację efektu zaklęcia.

Większość dżunglujących magów ma problemy z maną - głównym wyjątkiem są ci, którzy potrafią zmieniać swoją postać - więc chcemy dać tym słabszym dżunglującym magom więcej stabilności.

PRZYWRÓCENIE BRAKUJĄCEJ MANY: 15% / zmiana na 25%

I o wiele większa kolejna, gdyż usuwa przedmioty tworzące wizję i zmienia znacznie granie supportami:

Przedmioty dla wspierających Wspierający przeznaczają mnóstwo złota - i przestrzeni w ekwipunku - na dwa przedmioty, których używają głównie oni sami. Łączymy te dwa przedmioty w jeden, by dać wspierającym większą swobodę w wybieraniu przedmiotów.

Usunięte przedmioty Usunięto Kamień Widzenia. Usunięto przedmioty 3. kręgu dla wspierających.

Lista usuniętych przedmiotów:

Kamień Widzenia Rubin Widzenia Roszczenie Królowej Lodu Talizman Wstąpienia Zbocze Góry

Zaktualizowane przedmioty i zadania:

ZAKTUALIZOWANO - PRZEDMIOT Z TOTEMAMI: Ukończenie zadania z przedmiotu dla wspierających daje teraz efekt użycia Kamienia Widzenia zamiast starych nagród.

NOWOŚĆ - IDŹ DO BAZY: Ukończenie zadania daje tylko jeden ładunek totemu dopóki nie wrócisz do fontanny.

ZAKTUALIZOWANO - MNIEJ ZADANIOWE: Zadanie zostaje ukończone po uzyskaniu 500, a nie 750 szt. złota.

Lodowy Kieł

NOWOŚĆ - NOWY MODEL: Po ukończeniu zadania zostaje ulepszony do Oka Lodowego, które może przechowywać do trzech ładunków totemu.

Medalion Nomada

NOWOŚĆ - NOWY MODEL: Po ukończeniu zadania zostaje ulepszony do Oka Nomada, które może przechowywać do trzech ładunków totemu.

Bransoleta Targonu

NOWOŚĆ - NOWY MODEL: Po ukończeniu zadania zostaje ulepszona do Oka Astralnego, które może przechowywać do trzech ładunków totemu.

Pozostałość po Obserwatorach

STARA NAZWA Oko Obserwatora

PRZEPIS Kamień Widzenia + Lodowy Kieł + 550 szt. złota ⇒ Lodowy Kieł (lub Oko Lodowe) + Rubinowy Kryształ + 550 szt. złota

WSZYSTKIE STATYSTYKI: Takie same jak w starym Oku Obserwatora.

NOWOŚĆ - NOWY MODEL: Po ukończeniu zadania zostaje ulepszona do Oka Obserwatora, które może przechowywać do trzech ładunków totemu. Pozostałość po Wyniesionych

STARA NAZWA: Oko Oazy

PRZEPIS: Kamień Widzenia + Medalion Nomada + 550 szt. złota ⇒ Medalion Nomada (lub Oko Nomada) + Rubinowy Kryształ + 250 szt. złota

WSZYSTKIE STATYSTYKI: Takie same jak w starym Oku Oazy.

NOWOŚĆ - NOWY MODEL: Po ukończeniu zadania zostaje ulepszona do Oka Wstąpienia, które może przechowywać do trzech ładunków totemu.

Pozostałość po Aspektach

STARA NAZWA: Oko Ekwinokcjum

PRZEPIS: Kamień Widzenia + Bransoleta Targonu + 550 szt. złota ⇒ Bransoleta Targonu (lub Oko Astralne) + Rubinowy Kryształ + 650 szt. złota

WSZYSTKIE STATYSTYKI: Takie same jak w starym Oku Ekwinokcjum.

NOWOŚĆ - NOWY MODEL: Po ukończeniu zadania zostaje ulepszona do Oka Aspektu, które może przechowywać do trzech ładunków totemu.

Dochodzi do tego kilka zmian w itemach dla wspierających:

Wyważenie serii przedmiotów Wydłużony czas trwania dezaktywacji efektu Ostrza Złodziejki Czarów (po zabiciu stwora/potwora). Zmniejszone leczenie Reliktowej Tarczy, kiedy jej efekt zostanie aktywowany przez bohatera walczącego z dystansu.

Przedmioty powiązane z Ostrzem Złodziejki Czarów

ZAKTUALIZOWANO - TO NIE JEST PRZEDMIOT DO DŻUNGLI: Efekt przedmiotów powiązanych z Ostrzem Złodziejki Czarów jest również dezaktywowany przy zabijaniu niepotężnych potworów.

CZAS TRWANIA DEZAKTYWACJI PO ZABICIU STWORA/POTWORA: 8 sek. / zmiana na 12 sek. Przedmioty powiązane z Reliktową Tarczą

ZAKTUALIZOWANO - AKTUALIZACJA: Efekt leczący jest zmniejszony o 50%, jeśli posiadacz przedmiotu walczy na dystans.

Wprowadzono także szereg drobnych zmian i napraw błędów, o których szerzej można przeczytać tutaj.

ZOBACZ WIDEO: ELEAGUE Major Boston 2018: zobacz najlepsze akcje graczy Virtus.pro

Źródło artykułu: