Nice Cup: Wyrównane zawody w Tarnowie. Kuriozalny bieg ostatniej szansy (relacja)

WP SportoweFakty / Tomasz Madejski / Na zdjęciu: Piotr Pióro
WP SportoweFakty / Tomasz Madejski / Na zdjęciu: Piotr Pióro

Blisko trzy i pół godziny trwała III runda Nice Cup. Najlepszy na torze w Tarnowie był we wtorkowych zawodach Piotr Pióro. Drugie miejsce zajął Aureliusz Bieliński, a trzecie Karol Żupiński.

Pierwotnie zmagania w ramach Nice Cup rozgrywane miały być na jednakowych, dwuzaworowych Jawach. Po turnieju w Krakowie ten pomysł porzucono i od rundy w Gdańsku zawodnicy ścigają się na własnych motocyklach.

Ponadto po raz pierwszy w tym sezonie w zmaganiach wystąpiło nie dwunastu, a szesnastu zawodników, dzięki czemu liczba wyścigów wzrosła do 22. Po rundzie zasadniczej rozegrano bieg ostatniej szansy oraz finał.

Zmagania w Tarnowie nie przyniosły emocji. W niemal wszystkich wyścigach o kolejności decydował start i rozegranie pierwszego łuku. Do jednej z nielicznych akcji doszło w pierwszym biegu, kiedy Oskar Nocuń na ostatnich metrach wyprzedził Mateusza Packa.

Pecha miał dotychczasowy lider klasyfikacji generalnej, Marcin Turowski. Zawodnik Zdunek Wybrzeża Gdańsk zanotował upadek w swoim drugim starcie, po czym wycofał się z rywalizacji z powodu problemów sprzętowych.

ZOBACZ WIDEO Budowa nowego stadionu Orła z lotu ptaka. Widok jest imponujący! (WIDEO)

Tarnowska runda Nice Cup obfitowała w upadki. Do najgroźniejszego doszło w biegu siedemnastym, kiedy z nawierzchnią zapoznał się Mateusz Świdnicki. W częstochowianina wjechał Kamil Brzeziński, który nie zdążył ominąć swojego rywala. Świdnicki opuścił tor w karetce, ale nie został odwieziony do szpitala.

Przed ostatnią serią startów po jedenaście punktów mieli na swoich kontach Piotr Pióro, Daniił Kołodinski oraz Kamil Kiełbasa. Bezpośredni awans do finału uzyskało dwóch pierwszych, ponieważ Kiełbasa zajął w piątej serii ostatnie miejsce i trafił do biegu ostatniej szansy.

Wyścig barażowy miał trzy podejścia. W pierwszym upadek zanotował Kacper Konieczny i został wykluczony z powtórki. Kiedy zawodnicy ponownie pojawili się na torze doszło do kolejnego wypadku, tym razem z udziałem Kamila Kiełbasy i Karola Żupińskiego. Na szczęście skończyło się na strachu i wszyscy wrócili do parkingu o własnych siłach, choć Konieczny delikatnie kulał.

Pierwotnie bieg ostatniej szansy miał się nie odbyć. Później decyzję tę zmieniono, ponieważ konieczne było ustalenie kolejności wybierania pól startowych w finale. Karol Żupiński dotknął taśmy i został wykluczony, co oznaczało, że ostatecznie barażu nie rozegrano.

Finał rozegrano już bez przeszkód. Zwycięstwo odniósł Piotr Pióro, który stanął na podium wraz z Aureliuszem Bielińskim i Karolem Żupińskim. Na czwartym miejscu zmagania ukończył Daniił Kołodinski, który został na starcie i nie nawiązał walki z rywalami.

Wyniki:
1. Piotr Pióro (Arge Speedway Wanda Kraków) - 17 (3,3,3,2,3,3) - 1. miejsce w finale
2. Aureliusz Bieliński (Zdunek Wybrzeże Gdańsk) - 13 (w,2,3,3,3,2) - 2. miejsce w finale
3. Karol Żupiński (Zdunek Wybrzeże Gdańsk) - 11 (3,3,1,2,1,1) - 3. miejsce w finale
4. Daniił Kołodinski (Lokomotiv Daugavpils) - 14 (2,3,3,3,3,0) - 4. miejsce w finale
5. Kamil Kiełbasa (Arge Speedway Wanda Kraków) - 11+w (3,3,2,3,0) - wykluczenie w biegu ostatniej szansy
6. Kacper Konieczny (Grupa Azoty Unia Tarnów) - 12+w (2,2,2,3,3) - wykluczenie w biegu ostatniej szansy
7. Tomasz Orwat (Polonia Bydgoszcz) - 8 (2,1,3,0,2)
8. Emil Peroń (Speed Car Motor Lublin) - 8 (3,1,1,1,2)
9. Elvis Avgucevics (Lokomotiv Daugavpils) - 7 (d,2,2,2,1)
10. Krystian Stefanów (Grupa Azoty Unia Tarnów) - 7 (2,1,1,1,2)
11. Maciej Kuromonow (Speed Car Motor Lublin) - 6 (1,2,2,0,1)
12. Mateusz Świdnicki (Włókniarz Vitroszlif CrossFit Częstochowa) - 3 (1,0,1,1,w)
13. Piotr Podyma (Śląsk Świętochłowice) - 2 (0,w,0,2,0)
14. Kamil Brzeziński (Speed Car Motor Lublin) - 2 (0,2)
15. Oskar Nocuń (KSM Krosno) - 2 (1,0,0,1,0)
16. Mateusz Pacek (Śląsk Świętochłowice) - 2 (0,1,0,0,1)
17. Marcin Turowski (Zdunek Wybrzeże Gdańsk) - 1 (1,w,-,-,-)
18. Bartłomiej Kowalski (Arge Speedway Wanda Kraków) - 0 (w)

Bieg po biegu:
1. (71,43) Żupiński, Orwat, Nocuń, Pacek
2. (72,08) Kiełbasa, Konieczny, Brzeziński, Avgucevics (d3)
3. (72,86) Peroń, Stefanów, Świdnicki, Podyma
4. (71,93) Pióro, Kołodinski, Turowski, Bieliński (w/u)
5. (71,60) Pióro, Kuromonow, Pacek, Podyma (w/u)
6. (72,95) Kiełbasa, Bieliński, Orwat, Świdnicki
7. (72,16) Żupiński, Avgucevics, Stefanów, Turowski (w/u)
8. (70,94) Kołodinski, Konieczny, Peroń, Nocuń
9. (70,74) Kołodinski, Kiełbasa, Stefanów, Pacek
10. (73,45) Orwat, Kuromonow, Peroń, Brzeziński
11. (71,43) Bieliński, Konieczny, Żupiński, Podyma
12. (71,99) Pióro, Avgucevics, Świdnicki, Nocuń
13. (72,04) Bieliński, Avgucevics, Peroń, Pacek
14. (72,61) Konieczny, Pióro, Stefanów, Orwat
15. (71,78) Kołodinski, Żupiński, Świdnicki, Kuromonow
16. (73,86) Kiełbasa, Podyma, Nocuń, Kowalski (w/u)
17. (73,51) Konieczny, Brzeziński, Pacek, Świdnicki (w/u)
18. (71,51) Kołodinski, Orwat, Avgucevics, Podyma
19. (72,77) Pióro, Peroń, Żupiński, Kiełbasa
20. (72,64) Bieliński, Stefanów, Kuromonow, Nocuń

Bieg ostatniej szansy:
21. Żupiński (t), Konieczny (w/u), Kiełbasa (w/u)*

Finał:
22. (72,58) Pióro, Bieliński, Żupiński, Kołodinski

* Wyścig nie został rozegrany.

Sędzia: Tomasz Proszowski
NCD: 70,74 s - uzyskał Daniił Kołodinskij w biegu 9.
Widzów: 200

Komentarze (3)
avatar
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
25.07.2017
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
"Pierwotnie zmagania w ramach Nice Cup rozgrywane miały być na jednakowych, dwuzaworowych Jawach. Po turnieju w Krakowie ten pomysł porzucono i od rundy w Gdańsku zawodnicy ścigają się na własn Czytaj całość
avatar
pastrana
25.07.2017
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Juniorka Tarnowa dramat na swoim torze powinni jeździć lepiej moze czas zmienić sztab szkoleniowy bo nie ma pojęcia o szkoleniu bo jak narazie nie widać dobrze zapowiadającego sie juniora nie l Czytaj całość
avatar
yes
25.07.2017
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
"Kuriozalny bieg ostatniej szansy" - było 4 zawodników, kolejni "wypadali) i ostatecznie nikt w biegu nie wystartował...