Podobnie jak w ubiegłym roku zielonogórzanie nie mieli sobie równych i posiadają łącznie 48 852 "Lubię to" swojego profilu społecznościowego na Facebooku. SPAR Falubaz jest zdecydowanym liderem i wyprzedza drugą Stal Gorzów o ponad 10 tysięcy "Lubię to".
[ad=rectangle]
Gorzowianie z 38 510 fanami wskoczyli w tym roku na drugie miejsce, zostając jednocześnie zespołem, który najbardziej powiększył grono fanów swojego profilu. Miejsce trzecie przypadło KantorOnline Viperprint Włókniarzowi Częstochowa, który w porównaniu do poprzedniego rankingu spadł o jedną lokatę, mimo że również znacząco zwiększył liczbę fanów.
Procent zainteresowanych [PZ] - został obliczony na podstawie ilorazu liczby fanów konta zespołu przez liczbę mieszkańców miasta. Najwyższy [PZ] odnotowaliśmy podobnie jak w poprzednim rankingu dla konta Falubazu Zielona Góra. Oznacza to, że w porównaniu do liczby ludności Zielonej Góry konto Falubazu stanowi 40,99 proc. wartości podawanej przez GUS. Stal Gorzów charakteryzuje się omawianym współczynnikiem na poziomie 30,94 proc. Oba wspomniane wyniki są stosunkowo wysokie i wskazują na dużą popularność drużyn w porównaniu do wielkości miast i możliwości pozyskiwania kibiców przez te zespoły.
Badanie zostało przeprowadzone do dnia 2 września 2014 roku i jest wykonywane w formie stałego monitoringu. Podczas badania wykorzystano autorskie narzędzie Pentagon Social Track, pozwalające na zbieranie statystyk z portali społecznościowych. Raport został stworzony w oparciu o serwis Facebook oraz oficjalne profile społecznościowe 8 drużyn występujących w sezonie 2014 w Enea Ekstralidze. Za oficjalne konta społecznościowe zostały uznane te, których odnośniki znajdowały się na stronach klubowych. W przypadku braku takich informacji konta zostały umieszczone w rankingu na podstawie publikowanych treści oraz monitoringu.