Regulamin DMP... trafi do kosza!

Na 18 października zaplanowano Walne Zgromadzenie Wspólników Speedway Ekstraligi. Mają na nim zapaść decyzje odnośnie przyszłości najwyższej ligi żużlowej w Polsce. Jaki może być scenariusz?

Prezes Polskiego Związku Motorowego Andrzej Witkowski spotkał się w sobotę z przedstawicielami klubów Speedway Ekstraligi. Spotkanie odbyło się przed zawodami o Grand Prix Polski na toruńskiej MotoArenie. Zgromadzeni przedstawiciele klubów dowiedzieli się, że na pewno nie będzie obowiązywał uchwalony wcześniej Regulamin Drużynowych Mistrzostw Polski. Przypomnijmy, że regulamin zakładał między innymi przesunięcie zawodników młodzieżowych z KSM powyżej 4,00 na miejsca seniorskie w składzie i zniesienie limitu zawodników z cyklu Grand Prix. O tym, jaki będzie kształt regulaminu zadecyduje grupa ekspertów zaproszonych przez PZMot do współpracy. Oprócz regulaminu rozgrywek ważne jest również to, w jakim kształcie będzie nadal funkcjonowała Speedway Ekstraliga. Możliwe są dwa warianty. Po pierwsze - obowiązująca dotychczas umowa ze Speedway Ekstraligą zostanie przedłużona, a na jej czele stanie Wojciech Stępniewski. Pomagać mu będzie dotychczasowy prezes Ryszard Kowalski. Jako pierwsi informowaliśmy o tym możliwym rozwiązaniu już w lipcu.

Jeżeli Wspólnicy nie zadecydują o przedłużeniu dotychczasowej umowy, to PZMot jako główny udziałowiec Speedway Ekstraligi zadecyduje o utworzeniu nowego podmiotu. W tym układzie prezesem Speedway Ekstraligi zostałby także Wojciech Stępniewski, a jego zastępcą Ryszard Kowalski. Ciekawostką jest jednak fakt, że ta koncepcja zakłada również przejęcie przez Radę Nadzorczą kompetencji twórczych, czyli możliwości tworzenia przepisów obowiązujących w Speedway Ekstralidze. Rada Nadzorcza składałaby się z członków, którzy podobnie jak dotychczas prezes Speedway Ekstraligi, pobieraliby określone wynagrodzenie. Prezes Polskiego Związku Motorowego Andrzej Witkowski zapowiedział, że przewodniczącym Rady Nadzorczej tego podmiotu zostanie… Andrzej Witkowski.

To jednak nie jedyna zmiana, jaka może zajść w sposobie zarządzania Speedway Ekstraligą. Do tej pory podjęcie właściwych decyzji wymagało większości 3/4 głosów. W nowym układzie podjęcie decyzji wymagałoby jedynie 2/3 głosów. Przy założeniu, że PZMot będzie dysponował pakietem większościowym w Spółce (51 procent), do podjęcia decyzji potrzebne będą jeszcze głosy trzech, spośród dziesięciu akcjonariuszy.

Komentarze (241)
avatar
sputnick
8.10.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Żeby uniknąć kompromitacji nowego regulaminu prezesi będą musieli pujść na niekorzystne dla siebie ustępstwa, oddać część mocy decyzyjnych, przyjąć narzucony z góry regulamin i mieć nadzieję że Czytaj całość
avatar
sputnick
8.10.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Czyli jednak szantażyk. 
avatar
RECON_1
8.10.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Nic dobrego to nie wrozy, nowe -stare twarze zmieniuaja stolki, 2/3 glosow, czyle defacto 3 klubiow rodzi za duze pole do walkowo pod siebie jak dla mnie.Zreszta i tak za rok znow zmienia przep Czytaj całość
avatar
taugrim
7.10.2012
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Ci wszyscy goście są genetycznie zmodyfikowani. Posiadają jakieś przyssawki na du..e, że nie da się ich od stołków odkleić. Psuli wszystko co się dało, zmienia się podmiot a stołki zostają te s Czytaj całość
Alain
7.10.2012
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
8 drużyn w ekstralidze od 2014. Ekipy z miejsc 7 i 8 spadają bez żadnych baraży i w to miejsce awansują dwie pierwsze ekipy z pierwszej ligi. Będzie coroczne "odświeżanie" ligi i naturalny "ods Czytaj całość