Działająca w branży spożywczej firma Nissin zaskoczyła, gdy postanowiła wykorzystać w reklamie zmienioną postać mistrzyni US Open 2018. Naomi Osaka jest córką Japonki i Haitańczyka, z tego względu ma ciemny kolor skóry. Mimo tego jej sponsor postanowił wybielić zawodniczkę w swoich działaniach marketingowych.
- Nie mieliśmy zamiaru, aby zrobić coś takiego jak wybielanie. Ponieważ stało się to problemem, będziemy bardziej zwracać uwagę na kwestię ludzkiej różnorodności w naszych działaniach - powiedział rzecznik firmy Nissin.
Po osiągnięciu finału Australian Open 2019 o sprawę została zapytana sama tenisistka. - Nie sądzę, aby zrobili to celowo, ale następnym razem powinni to skonsultować ze mną. Jestem bardziej opalona i jest to całkiem oczywiste - wyznała Japonka, dodając, że otrzymała już przeprosiny od sponsora.
Accusée d'avoir blanchi la peau de Naomi Osaka dans une publicité d'animation et face aux nombreuses critiques, la société japonaise Nissin a décidé de ne plus diffuser le dessin-animé.#Societe #SkinColor #Japonhttps://t.co/SzzLfPqlrT pic.twitter.com/SpH26Mnmem
— Anaïs Mikia (@Mikia_MK242) January 24, 2019
Osaka powalczy w sobotę o godz. 9:30 naszego czasu o tytuł w Australian Open 2019. Jej przeciwniczką w finale będzie Czeszka Petra Kvitova. Zwyciężczyni tego spotkania zostanie także po raz pierwszy w karierze liderką rankingu WTA.
ZOBACZ WIDEO Sektor Gości 100. Jacek Gmoch wspomina masakryczną kontuzję. "Jak trzęsienie ziemi" [2/4]
Czyżby Zygmunt Hajzer maczał w tym palce?
pamietacie karykature Marka Knighta po finale USO?
Naomi tez tam blada twarz
Można gdzieś zobaczyć całą reklamę?
I co to znaczy niecelowo? W takie bajki chyba nikt nie uwierzy.