Marzena Sarapata: Chcemy przywrócić godność Wiśle Kraków

PAP / Stanisław Rozpędzik / Od lewej: dyrektor wykonawczy Wisły Kraków, Daniel Gołda i prezes Wisły Kraków, Marzena Sarapata
PAP / Stanisław Rozpędzik / Od lewej: dyrektor wykonawczy Wisły Kraków, Daniel Gołda i prezes Wisły Kraków, Marzena Sarapata

- Wisłę trzeba szybko skierować na właściwe tory. Zaczniemy od przywrócenia temu klubowi godności - mówi nowa prezes Wisły Kraków, Marzena Sarapata.

Marzena Sarapata wcześniej była członkiem zarządu TS Wisła, które od 23 sierpnia jest właścicielem Wisły Kraków SA, w ramach której działa sekcja piłkarska Białej Gwiazdy. Jest radcą prawnym, a także absolwentką studiów z zakresu Zarządzania Organizacjami Sportowymi na Uniwersytecie Jagiellońskim, posiada tytuł menedżera sportu nadawany przez Ministra Sportu i brała udział w przygotowaniach Euro 2012. Zadeklarowała z uśmiechem, że jest kibicem Wisły od dziecka, ponieważ "w domu nie było innego wyboru".

- Dziękuję za zaufanie i docenienie moich kompetencji. Zdaję sobie sprawę z odpowiedzialności za 110 lat tradycji tego klubu - mówi Sarapata, która w piątek została przedstawiona jako nowa prezes klubu i dodaje: - Priorytetem, co oczywiste, jest poprawa sytuacji ekonomicznej klubu, odzyskanie zaufania kibiców, odzyskanie zaufania dotychczasowych sponsorów i pozyskanie nowych. Dalej zdynamizowanie i unowocześnienie struktury klubu poprzez postawienie na rozwój marketingu.

Sarapata ma świadomość tego, jak wiele w ostatnich tygodniach Wisła straciła wizerunkowo przez Jakuba Meresińskiego: - Nie mamy nic wspólnego z poprzednim właścicielem. Wisłę trzeba było szybko skierować na właściwe tory. Chcemy przywrócić godność temu klubowi. Robimy wszystko, co możliwe w tym kierunku. Mogę zapewnić, że już samo przejęcie spółki przez Towarzystwo, spotkało się z dobrym odzewem krakowskiego biznesu, który chce do Wisły przyjść i który chce Wiśle pomóc.

Prezes klubu zapewnia, że rozmowy z potencjalnymi sponsorami prowadzone są od momentu przejęcia spółki przez TS: - Wiemy, że są znaczne deficyty, ale o szczegółach nie będziemy mówić z uwagi na tajemnice przedsiębiorstwa. Rozpoczęliśmy i prowadzimy bardzo zaawansowane rozmowy z potencjalnymi sponsorami. Już po poniedziałkowej konferencji dostaliśmy bardzo duży odzew od biznesu, który chce wspomóc Wisłę. Mówię tu także o sponsorze na koszulki. Sukces w tym zakresie chciałbym zakomunikować jak najszybciej.

Sarapata dała jednocześnie do zrozumienia, że jeszcze jest za wcześniej, by mówić o kształcie struktury sponsorskiej: - Dążymy do tego, żeby sytuacja ekonomiczna klubu była stabilna. Rozmawiamy z każdym, kto chce w tym pomóc. Nie jestem w stanie teraz powiedzieć, czy będzie to jeden, dwóch czy kilkudziesięciu sponsorów. Przejęcie spółki przez Towarzystwo jest korzystne, ponieważ pakiet, który możemy zaproponować sponsorowi, jest znacznie większy i atrakcyjny.

ZOBACZ WIDEO Maja Włoszczowska: plany? Sen i jazda na rowerze (źródło TVP)

{"id":"","title":""}

Źródło artykułu: