Od grudnia 1997 roku sekcja piłkarska Wisły Kraków należy do Bogusława Cupiała. Pod jego rządami Biała Gwiazda zdobyła aż osiem mistrzostw Polski, cztery razy kończyła ligę na drugim miejscu, a raz uplasowała się na trzeciej lokacie. W tym okresie tylu medali nie zdobył żaden inny klub Ekstraklasy, ale złota era Wisły skończyła się w 2011 roku.
W trzech ostatnich sezonach krakowianie lądowali poza ligowym podium, a problemy finansowe Tele-Foniki odbiły się też na budżecie klubu. Zadłużenie Wisły względem podmiotów zewnętrznych wynosi kilkanaście milionów złotych, nie mówiąc o długu wewnętrznym wobec Tele-Foniki, który szacuje się na ok. 80 mln zł.
Szukając dróg wyjścia z finansowej zapaści, Biała Gwiazda zwróciła się do idei crowdfundingu i zainicjowała projekt "Wisła Kraków to nasza historia". - To wspólna akcja, która łączy byłych i obecnych piłkarzy Białej Gwiazdy, kibiców oraz sympatyków naszego klubu. Razem chcemy pokazać, że Wisła Kraków to historia, która nie pozwala na przeciętność i od nas wszystkich będzie zależało powodzenie tego projektu. Wierzymy, że nasi kibice przyłączą się do akcji, której zwieńczeniem będzie mecz "Gwiazdy dla Białej Gwiazdy" - mówi prezes Wisły Robert Gaszyński.
Wspomniany mecz odbędzie się 10 października 2015 roku, a na boisku obecna drużyna Białej Gwiazdy zmierzy się z zespołem legend. W "Drużynie Gwiazd" zagrają m.in. Tomasz Frankowski, Kamil Kosowski, Mirosław Szymkowiak czy Maciej Stolarczyk, a w każdą środę o symbolicznej godz. 19:06 (1906 to rok powstania Wisły) klub będzie informował o kolejnych zawodnikach, którzy wystąpią w zespole Legend. "Dochód uzyskany z biletów i nagród pozwoli na spłatę części zobowiązań, przyczyniając się do stopniowej odbudowy wiślackiej potęgi" - zachęcają władze Wisły.
Pierwszym celem akcji "Wisła Kraków to nasza historia" jest zgromadzenie kwoty 380 tys. zł lub zapełnienie stadionu w stopniu odpowiadającym najwyższej średniej frekwencji po przebudowie obiektu, czyli 16 126. Cel drugi to przekroczenie kwoty 520 tys. zł lub zapełnienie trybun odpowiadające frekwencji na ostatnich domowych derbach z Cracovią (23 307). Ostatnim celem jest zgromadzenie co najmniej 740 tys. zł lub całkowite zapełnienie stadionu. Co ciekawe, w 10 godzin po starcie akcji kibice Wisły zebrali już ponad 30 tys. zł.
Jak kibice mogą wspomóc Wisłę? Za pośrednictwem platformy fans4club.com - pierwszej w Polsce platformy zajmującej się finansowanie społecznościowym klubów sportowych. Finansowanie społecznościowe (crowdfunding) to forma finansowania projektów przez społeczności, które są wokół tych projektów zorganizowane. Przedsięwzięcie jest w takim przypadku finansowane poprzez dużą liczbę drobnych, jednorazowych wpłat dokonywanych przez osoby zainteresowane projektem. Finansowanie społecznościowe nie jest zbiórką publiczną, gdyż w przypadku akcji crowdfundingowej każdy jej uczestnik dostaje za swój udział tzw. nagrodę. Finansowanie społecznościowe klubów sportowych to nowa forma współpracy klubu oraz kibiców zarówno w Polsce jak i na świecie.