Nikt nie ma wątpliwości, że FC Barcelona jest jedną z największych marek piłkarskich na świecie. Mimo wszystko w ostatnich latach miała problemy finansowe. Trzeba było więc działać, a władze klubu zdecydowały się na uruchomienie tzw. "dźwigni finansowych".
Podpisano również umowę z ogromnym sponsorem - firmą Spotify. Gigant z branży streamingowej zaoferował 300 milionów dolarów w zamian za to, że będzie głównym partnerem Dumy Katalonii. Jak widać powyższe czynniki oraz sprowadzenie kilku znanych piłkarzy zadziałało.
FC Barcelona przekazała w swoim komunikacie o rekordowych wynikach w obszarze komercyjnym. Co ciekawe odnotowano łączny dochód w wysokości 154,8 mln euro. To o 18 proc. więcej niż zakładano na początku sezonu i o 4 proc. więcej niż w sezonie 2018/2019 - przed rozpoczęciem pandemii koronaiwirusa.
Kibice Dumy Katalonii mogą być zadowoleni także z informacji dotyczących sprzedaży. Ta w sklepach stacjonarnych i internetowych wzrosła o 54 proc. w stosunku do sezonu 2021/2022.
"W sponsoringu FC Barcelona wygenerowała rekordową kwotę 97,6 miliona euro dodatkowego dochodu dzięki podpisaniu dwudziestu nowych kontraktów. Największym partnerstwem jest partnerstwo ze Spotify" - czytamy.
Zobacz też:
Oficjalnie: hit transferowy Rakowa! On zastąpi Iviego Lopeza