Porsche Supercup: Podsumowanie sezonu (wideo)

Przejechali około 6 000 kilometrów po torach F1 zużywając blisko 5 000 litrów paliwa. W palącym słońcu pustyni walczyli nie tylko z rywalami na torze, ale również z upałem w kabinie Porsche sięgającym 70 stopni Celsjusza. W deszczowych Niemczech ścigali się na torze zbyt niebezpiecznym dla zawodników F1.

W tym artykule dowiesz się o:

Kierowcy VERVA Racing Team nie pozwolili kibicom na nudę. Mazurek Dąbrowskiego na torze Hungaroring i Spa-Francorchamps oraz 3. miejsce Kuby Giermaziaka w klasyfikacji generalnej kierowców to tylko niektóre ważne momenty w zakończonym sezonie Porsche Supercup 2011.

W niespełna dwa lata od powołania przez PKN ORLEN pierwszego polskiego zespołu w prestiżowym Porsche Supercup, VERVA Racing Team dołączyła do światowej czołówki zespołów wyścigowych kończąc swój drugi sezon w pucharze Porsche na 3. miejscu w klasyfikacji generalnej kierowców i 4. miejscu w rankingu zespołów. Swój sukces zawdzięcza profesjonalnemu przygotowaniu, równej i przemyślanej jeździe w ciągu całego sezonu oraz wyścigowej finezji kierowców.

- Ekipa VERVA Racing Team pokazała, że Polacy potrafią z powodzeniem rywalizować z najlepszymi kierowcami w swojej kategorii. Nasz zespół niezwykle dynamicznie zbudował swoją pozycję wśród międzynarodowych teamów i jest już załogą, z którą rywale muszą się poważnie liczyć. Bardzo nas cieszy tak szybki awans. W czasie nieobecności Roberta Kubicy na torach F1 w tym sezonie, zespół VERVA Racing Team w biało-czerwonych barwach i z widocznym napisem POLSKA na samochodach Porsche ambitnie walczył o punkty i emocje dla Polaków, dając nam wielokrotnie powody do dumy. W imieniu PKN ORLEN składam gratulacje i dziękuję całemu zespołowi VERVA Racing Team za wspaniały i niezapomniany sezon – rozpoczął Jacek Krawiec, Prezes Zarządu PKN ORLEN S.A.

W sezonie 2011 barwy polskiego zespołu w Porsche Supercup reprezentowali dwaj kierowcy: Kuba Giermaziak i Stefan Rosina, którzy wzięli udział w 11 wyścigach na torach F1 w Europie i w Azji. W trakcie sezonu ekipa VERVA Racing Team czterokrotnie stawała na podium zajmując trzeci stopień w Barcelonie i drugi na Nürburgring oraz wygrywając dwa wyścigi – podczas Grand Prix Węgier i Grand Prix Belgii. Finałowe wyścigi odbyły się 12 i 13 listopada na torze Yas Marina w Abu Zabi.

- To był finał na miarę thrillerów Hitchcocka! Pozycja Kuby Giermaziaka na starcie do drugiego wyścigu w porównaniu do pozycji jego najpoważniejszych rywali dodawała całej rywalizacji solidnej porcji adrenaliny. Zespół VERVA Racing Team w tym sezonie skutecznie walczył o podium zarówno w klasyfikacji generalnej jak i zespołowej – dodał Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PKN ORLEN S.A.

Wygrana Giermaziaka na Spa

Wielkim wygranym jest Kuba Giermaziak. Dzięki dobrej postawie przez cały sezon, ukończeniu wszystkich wyścigów i czterokrotnemu triumfowi na podium, uplasował się na 3. miejscu klasyfikacji generalnej.

- Plan dla zespołu w naszym drugim sezonie w Porsche Supercup to była pierwsza piątka. Moim osobistym celem było miejsce na podium. Sezon był bardzo emocjonujący i o wynik trzeba było walczyć do końca. Dopiero teraz widzę, jakie znaczenie miały te wszystkie punkty zdobywane w każdym wyścigu. Bardzo się cieszę, że pokazaliśmy, na co nas stać! Niebagatelną rolę w sukcesie zespołu pełnił nasz sponsor PKN ORLEN, który stworzył nam tak profesjonalne warunki do treningów i startów. To dzięki tym wszystkim testom i przygotowaniom udało się nam osiągnąć zadawalający wynik sportowy. Energii do działania dodawała nam też sympatia i wsparcie kibiców - skomentował Kuba Giermaziak.

Dla Stefana Rosiny nie był to sezon na miarę jego oczekiwań sportowych, ale zawodnik bardzo dobrze odnalazł się w polskim zespole.

- Sezon nie był dla mnie osobiście najlepszy, ale bardzo się cieszę, że mogłem być częścią tak fajnego, zgranego i profesjonalnego zespołu jakim jest VERVA Racing Team – powiedział Stefan w trakcie konferencji.

Nowatorski projekt PKN ORLEN S.A. okazał się nie tylko dużym sukcesem sportowym, ale i marketingowym. Cele pozasportowe stawiane przed projektem zostały zrealizowane również z nawiązką. Skuteczność komunikacyjna VERVA Racing Team potwierdzona jest wskaźnikami zainteresowania oraz oglądalności w mediach. Blisko 70 procnet kibiców sportów motorowych interesuje się Porsche Supercup, a ponad połowa zna zespół VERVA Racing Team. Biorąc pod uwagę, że jeszcze dwa lata temu mało kto wiedział cokolwiek o tej serii wyścigowej, jest to wynik imponujący. Jeszcze lepiej wygląda rozpoznawalność marki VERVA, która między innymi dzięki projektowi stała się najlepiej znaną marką paliw wzbogacanych. Projekt VERVA Racing Team zaowocował również wysokim wskaźnikiem utożsamienia marki VERVA z luksusową marką samochodów sportowych Porsche.

VERVA Racing Team jest odpowiedzią na oczekiwania Polaków, którzy chcą doświadczać wielkich, sportowych emocji na światowym poziomie. Unikalne przedsięwzięcie PKN ORLEN S.A. doskonale spełnia te założenia łącząc je z celami marketingowymi marki VERVA. Jest również dowodem, że przemyślany projekt marketingowy może na dobre zagościć w sercach kibiców.

PKN ORLEN zapewnia, że w przyszłym roku ponownie zobaczymy Porsche w barwach VERVY na torach Formuły 1. Poprzeczka zostaje podniesiona jeszcze wyżej, a głównym celem VERVA Racing Team w kolejnym sezonie startów w Porsche Supercup będzie walka o zwycięstwo. Kluczem do realizacji tego założenia jest silna ekipa, dlatego już wkrótce Rada Ekspertów pod przewodnictwem Krzysztofa Hołowczyca przyjrzy się bliżej potencjalnym kandydatom na kierowcę polskiego zespołu.

Porsche VERVA Racing Team na torze Nürburgring

Źródło artykułu: